استقبال سودان از لغو قانون “تحریم اسرائیل”

سودان قانون “تحریم اسرائیل” که از سال ۱۹۵۹ در این کشور تصویب شده بود را باعث کاهش امکان حضور در برخی از سازمان‌های بین‌المللی و نزول فرصت‌های سرمایه‌گذاری و تجاری این کشور خواند. اکنون و در پی تصمیم لغو این قانون، خارطوم از این اقدام خود حمایت کرد، اما آن را مساوی عادی‌سازی روابط با اسرائیل ندانست.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، الهادی محمد ابراهیم، وزیر سرمایه گذاری و همکاری بین المللی سودان در واکنش به اقدام خارطوم در لغو قانون تحریم اسرائیل اعلام کرد که این گام، فرصت های سرمایه گذاری بسیاری را برای سودان فراهم خواهد کرد.

وی تصریح کرد که تمامی کشورهای عربی چه عربستان، یا قطر یا امارات یا تمامی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس در کنار اردن، مصر و لبنان، تمامی این کشورها روابط طبیعی را با اسرائیل برقرار کرده‌اند.

محمد ابراهیم عنوان داشت: لغو قانون تحریم اسرائیل به معنای این نیست که روابط ما با اسرائیل طبیعی و عادی است. از نظر ما هیچ نوع تحریمی وجود ندارد، اما پس از آن، پارلمان منتخب تصمیم می‌گیرد که چه نوع روابطی وجود داشته باشد.

وی افزود: در پیش گرفتن نظام مالی دوگانه و لغو قانون تحریم اسرائیل، فرصت بسیار بزرگی را برای سودان جهت پیوستن به سازمان‌های بین المللی و جامعه بین المللی و در نهادهای مالی بزرگ جهت تقویت همکاری و افزایش تبادل کالا و تجارت و انجام سرمایه گذاری‌های خارجی فراهم می‌کند و به تقویت نقش سودان و پیوستن آن به جامعه بین الملل کمک می‌کند.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.