پاسخ به مسلمانان خواهان صلح در غزه اسلام‌هراسی است

به گزارش دین‌آنلاین به نقل از رلیجن نیوز در اوایل فوریه، دو روزنامه از برجسته‌ترین روزنامه‌های آمریکا، نظرات متعصبانه‌ای درباره جامعه مسلمانان منتشر کردند. یکی شهر میشیگان را “پایتخت جهاد آمریکا” نامید و دیگری خاورمیانه را با قلمرو حیوانات مقایسه کرد. چند روز بعد، یک آمریکایی‌فلسطینی به دست مردی که سعی داشت شال او با نوشته ” فلسطین را آزاد کنید” را بردارد و توهین‌های نژادی روانه او می‌کرد، مورد ضربات چاقو قرار‌ گرفت.

اخیراً، سلما بلر، بازیگر و فعال حقوق معلولان، پس از اظهارنظر اسلام‌هراسانه در اینستاگرام، عذرخواهی کرد. بلر در تاریخ ۱۰ فوریه گفته بود: “همه این یاغی‌های حامی تروریست را اخراج کنید.”

اینها تازه‌ترین حملات به مسلمانان و عرب‌های آمریکا پس از حمله ۷ اکتبر حماس علیه اسرائیل است. بحران‌ها در خاورمیانه تقریباً همیشه آتش اختلافات و حملات علیه جوامع مسلمانان در آمریکا را شعله‌ور می‌کنند. گروه حقوق مدنی مسلمانان شورای روابط آمریکایی-اسلامی اخیراً بیش از ۳۵۰۰ شکایت را در سه ماه آخر سال ۲۰۲۳ گزارش کرده است که نسبت به مدت مشابه در سال قبل، ۱۷۸ درصد افزایش داشته‌است.

سیاست‌گذاران از هر دو طرف، درخواست‌های آمریکایی‌های مسلمان را برای کمک به پایان‌دادن به این نفرت نادیده گرفته‌اند و تلاش‌های آمریکایی‌های مسلمان برای صلح در خاورمیانه را رد کرده‌اند. برخی از قانونگذاران حتی آشکارا به تعصب‌ها دامن زده‌اند. آنها به جای دعوت به صلح و اعتلای هر دو جامعه یهودی و مسلمان، ترجیح داده‌اند آنها را در مقابل یکدیگر قرار دهند.

کاخ سفید در ماه نوامبر وعده داده‌بود که استراتژی جامعی برای مبارزه با اسلام‌هراسی ارائه خواهد‌ کرد، اما دولت و اکثر اعضای کنگره نشان داده‌اند که با وجود کشتار در غزه همچنان از اسرائیل حمایت خواهند کرد. در واقع، سنا به تازگی با تصویب بودجه ۱۴.۱ میلیارد دلاری برای کمک به اسرائیل، این استاندارد دوگانه را بیشتر علنی کرد.

برخی در واشنگتن نه تنها به رنج فلسطینیان یا فشار برای آتش‌بس فراگیر اهمیتی نمی‌دهند، بلکه کسانی را که خواستار آتش‌بس هستند به یکی از دشمنان ایالات متحده مرتبط می‌کنند. نانسی پلوسی، رئیس پیشین مجلس نمایندگان آمریکا اخیراً پیشنهاد کرد که معترضان طرفدار فلسطین ممکن است با روسیه ارتباط داشته باشند و اف بی آی باید درباره آنها تحقیق کند.

بدون تغییر عمده در سیاست ها و پیام رسانی، اسلام‌هراسی به گسترش خود ادامه خواهد داد و مسلمانان آمریکایی تبعیض بیشتری را در محل کار، مدرسه و جاهای دیگر تجربه خواهند کرد.

موج اسلام‌هراسی همچنین بر انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا موثر خواهد بود. چنانکه لفاظی‌های تعصبی ترامپ در انتخابات ۲۰۱۶ تبدیل به یک ماشین مشارکت قدرتمند و پیروزی جمهوری‌خواهان شد و او در اولین قدم دیدگاه‌های تعصب‌آمیز خود را با ممنوعیت مهاجرت مسلمانان اجرایی کرد.

امروز، چشم انداز مشابهی در حال ظهور است. قانونگذاران راست افراطی از فرصت استفاده می‌کنند تا مسلمانان را به حاشیه رانده و شیطانی جلوه دهند. ترامپ نیز قبلاً قول داده است که در صورت انتخاب مجدد، قانون ممنوعیت ورود مسلمانان را بازگرداند. این در حالی است که عملکرد بایدن پس از جنگ غزه حمایت مسلمانان آمریکا را از او بسیار تضعیف کرده‌است. بنابراین اسلام هراسی در خلاء عمل نمی کند‌ و بازتاب‌هایی بسیار فراتر از جامعه مسلمانان ایجاد می‌کند.

منبع رلیجن نیوز
مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.