مودی و ادامه نفرت‌پراکنی علیه مسلمانان هند

مخالفان نارندا مودی می‌گویند نخست‌وزیر اقلیت مسلمان را با “سخنان نفرت‌انگیز” و نقض قوانین انتخاباتی هدف قرار داده است.

به گزارش دین‌آنلاین به نقل از گاردین، نارندرا مودی، نخست وزیر هند، در جریان یک گردهمایی تبلیغاتی به نفرت‌پراکنی علیه مسلمانان متهم شد. او در این سخنرانی مسلمانان را “نفوذی” خواند که “فرزندان زیادی” دارند و پولهای مردم را که به سختی به دست آورده‌اند را دریافت می‌کنند.

اپوزیسیون مودی را متهم کرد که ۲۰۰ میلیون اقلیت مسلمان هند را با نظراتی که در سخنرانی روز یکشنبه در بین رای دهندگان در راجستان مطرح کرد، “به طور آشکار” هدف قرار داده‌است.

اعتراض عفو بین‌الملل به تبعیض علیه مسلمانان در هند

هند اکنون در بحبوحه انتخابات عمومی است که در آن مودی و حزب ملی‌گرای هندو بهاراتیا جاناتا (BJP) به دنبال حضور در قدرت برای بار سوم هستند. رای گیری به صورت مرحله‌ای تا اوایل ژوئن ادامه خواهد داشت.

مودی در سخنرانی خود مدعی شد که دولت قبلی به رهبری حزب اصلی مخالف کنگره گفته بود: “مسلمانان حق اول بر ثروت ملت را دارند”. او سپس افزود که اگر حزب کنگره در انتخابات کنونی پیروز شود، ثروت مردم “در میان کسانی که فرزندان بیشتری دارند و در بین نفوذی‌ها توزیع خواهد شد.”

این اظهارات واکنش شدید مخالفان سیاسی و جامعه مدنی را برانگیخت. آنها مودی را به دامن زدن به تنش‌های مذهبی و گسترش توطئه‌های دروغین درباره مسلمانان متهم کردند.

مجوز دادگاه هند به هندوها برای عبادت در یک مسجد جنجالی

مالیکارجون خارگ، رئیس حزب کنگره، مودی را به «سخنان مشوق نفرت پراکنی» و نقض قوانین انتخاباتی متهم کرد. حزب کنگره شکایتی را به کمیسیون انتخابات تسلیم کرد و مدعی شد که اظهارات “تفرقه‌انگیز و بدخواهانه” نخست‌وزیر، “یک جامعه مذهبی خاص” را هدف قرار داده و “نقض آشکار و مستقیم قوانین انتخاباتی” است.

از زمانی که BJP در سال ۲۰۱۴ با برنامه ملی هندو به قدرت رسید، به سیاست‌ها و لفاظی‌هایی متهم شده‌است که اقلیت‌ها، به‌ویژه مسلمانان را که از سوی دولت و هندوهای راست در معرض خشونت هستند را هدف قرار می‌دهد. BJP تنها یک نامزد مسلمان دارد که در این انتخابات شرکت می کند.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.