وزیر هندی خواستار ممنوعیت حجاب در مدارس شد

وزیر ارشد کابینه ایالت راجستان گفت که حجاب نه تنها در مدارس دولتی بلکه در مدارس خصوصی و مدارس اسلامی هم باید ممنوع شود.

به گزارش دکن هرالد، کروری لعل مینا، وزیر ارشد کابینه ایالت راجستان، امروز، ۱۰ بهمن گفت که حجاب نه تنها در مدارس دولتی بلکه در مدارس خصوصی و مدارس اسلامی نیز باید ممنوع شود.

وی اصرار بر رعایت حجاب در مدارس را اشتباه دانست و گفت: موضوع حجاب در مدارس را به اطلاع سروزیر می‌رسانم. حزب بهاراتیا به درستی این موضوع را مطرح کرده است که باید مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

او درباره اعتراض دانش‌آموزان دختر مسلمان در جیپور به نماینده حزب BJP، گفت: پوشش یکدست باید در مدارس رعایت شود در غیر این صورت نظم و انضباط در مدارس وجود نخواهد داشت. او گفت اگر هیچ قانون خاصی برای لباس رعایت نشود، هر کسی می‌تواند به مدرسه بیاید. او همچنین گفت که ممنوعیت حجاب در بسیاری از کشورها اعمال شده است.

وی مدعی شد نگرش بنیادگرایانه مسلمانان همراه با سیاست مماشات کنگره در مورد آنها عامل عقب ماندن جامعه شده است. او همچنین ادعا کرد که آموزش و تفکر مترقی در میان مسلمانان کم است و از این رو بیشتر مرتکب جرم می‌شوند.

جمعی از دانش‌آموزان دختر مسلمان یکی از دبیرستان‌های این ایالت در مقابل پاسگاه پلیس تظاهراتی برگزار کردند و خواستار عذرخواهی آچاریا بالموکند، نماینده عضو حزب بهاراتیا شدند.

بالموکند در ویدئویی مدعی شد که برای مراسم سالانه به مدرسه رفته است و صرفاً از مدیر مدرسه در مورد قانون لباس مدرسه پرسیده است، زیرا دختران جوان مسلمان را با حجاب و برقع دیده است و نه لباس مدرسه. او می‌گوید از مدیر مدرسه پرسیده است که آیا در مدرسه دو نوع لباس پوشیدن وجود دارد، یکی برای مسلمانان و دیگری برای هندوها؟

کروری لعل مینا گفت: اصرار بر رعایت حجاب در مدارس اشتباه است و او موضوع حجاب را در مدارس به اطلاع رئیس جمهور خواهد رساند چرا که نماینده حزب بهاراتیا جاناتا به درستی این موضوع را مطرح کرده است که باید مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

منبع: ایکنا

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.