اعتراض عفو بین‌الملل به تبعیض علیه مسلمانان در هند

سازمان عفو بین‌الملل از دولت هند خواست تا به سیاست‌های تبعیض‌آمیز و تنبیهی خود در قبال مسلمانان پایان دهد و از همه اتباع یکسان حمایت کند.

به گزارش الجزیره، سازمان عفو بین‌الملل از مقامات هندی خواست تا سیاست تبعیض‌آمیز علیه مسلمانان از جمله تخریب خودسرانه و تنبیهی اموال آن‌ها را متوقف کنند.

آکار پاتل، رئیس هیئت عفو بین‌الملل هند گفت که اقدامات غیرقانونی علیه افراد مظنون به خشونت، بدون اطلاع قبلی یا سایر مراحل قانونی، ضربه بزرگی به حاکمیت قانون در این کشور است.

این سخنان در واکنش به خبر تخریب اموال مسلمانان است که خبر آن پس از خشونت‌های فرقه‌ای که توسط شرکت‌کنندگان در راهپیمایی عظیم هندوها در بمبئی انجام شده است.

پاتل از مقامات هندی خواست که فورا‌ً از این سیاست که شامل استفاده از کمپین‌های تخریب به عنوان بهانه‌ای برای هدف قرار دادن مسلمانان است، دست بکشند و اقدامات حفاظتی در برابر اخراج اجباری انجام داده و در چارچوب استانداردهای بین‌المللی حقوق بشر عمل کنند.

سازمان عفو بین‌الملل در بیانیه خود به میثاق بین‌المللی حقوق اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی که هند یکی از آن است اشاره کرده که براساس آن اخراج اجباری ممنوع است، به تمام آسیب‌دیدگان باید غرامت داده می‌شود و همچنین عاملان اقدامات خلاف قانون محاکمه می‌شود.

این سازمان از مقامات هندی خواسته است تا افراد مسبب تحریک به خشونت و خرابکاری را فوراً به دست عدالت بسپارند.

سازمان عفو بین‌الملل هند همچنین خاطرنشان کرد: این وظیفه دولت است که از همه افراد تحت حکومت خود از جمله اقلیت‌ها محافظت کند.

در ۲۱ ژانویه، زمانی که برخی از مسلمان بمبئی، گروهی از هندوها را که پرچم‌های زردرنگ را حمل می‌کردند و شعار «شکوه برای خدا رام است» سر می‌دادند، متوقف کردند، مشاجره‌ای بین دو طرف رخ داد که منجر به خشونت شد. دو روز بعد، مقامات ایالتی ۱۵ مغازه، از جمله مغازه‌هایی که متعلق به دست‌فروشان خیابانی بود را در منطقه مسلمان‌نشین «حیدری شوق» تخریب کردند.

منبع: ایکنا

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.