کارزار “به میشیگان گوش کن”؛ هشدار امریکایی‌های عرب و مسلمان به بایدن

هفته‌ها است که رای‌دهندگان عرب و مسلمان امریکایی متعهد شده‌اند که به خاطر سیاست بایدن در غزه به او پشت کنند و انتخابات مقدماتی میشیگان نشان از این رای‌دهی اعتراضی دارد.

به گزارش دین‌‌آنلاین به نقل از هافینگتن پست، بیش از ۱۳ درصد از رای دهندگان دموکرات میشیگان در انتخابات مقدماتی این ایالت رای “بی‌طرف” را به صندوق انداختند. رای اعتراضی قابل توجهی که نشانه ناامیدی جدی از جو بایدن در مورد سیاست کاخ سفید در غزه و هشداری بالقوه برای انتخابات نوامبر در ایالتی است که او در سال ۲۰۲۰ تنها با اختلاف اندکی برنده شد.

تعداد رای‌های “بی‌طرف” نتیجه روندی است که در نتیجه آن رأی‌دهندگان، به‌ویژه در جوامع عرب و مسلمان میشیگان، متعهد شدند که به بایدن پشت کنند، زیرا ایالات متحده به حمایت از بمباران اسرائیل در غزه که منجر به کشته شدن نزدیک به ۳۰۰۰۰ فلسطینی شده است، ادامه داده‌‌است.

هدف کارزاری به نام “به میشیگان گوش کن” در انتخابات مقدماتی این بود که با حداقل ۱۰۰۰۰ رای ” بی‌طرف”، پیام روشنی به رئیس جمهور درباره سیاست خود در غزه ارسال کند. در بیانیه این کارزار پس از انتخابات مقدماتی آمده‌است:” جنبش ما امشب پیروز شد و به طور گسترده از انتظارات ما فراتر رفت. ده‌ها هزار دموکرات میشیگان، که بسیاری از آنها در سال ۲۰۲۰ به بایدن رای دادند، به دلیل جنگ در غزه به انتخاب مجدد او متعهد نیستند.”

این در حالی‌ است که بایدن در بیانیه‌ای پس از انتخابات گفت:” می‌خواهم از همه ساکنان میشیگان که امروز رای دادند تشکر کنم. استفاده از حق رای و مشارکت در دموکراسی ما چیزی است که آمریکا را بزرگ می کند.” او مستقیماً در این بیانیه به رای “غیرمتعهد” و وضعیت غزه اشاره نکرد.

در انتخابات ۲۰۲۰، بایدن با بیش از ۱۵۰۰۰۰ رأی پیروز میشیگان، ایالت نوسانی کلیدی شد. بیش از ۲۰۰۰۰۰ رای‌دهنده در ایالت میشیگان مسلمان هستند، در حالی که اصالت ۳۰۰۰۰۰ نفر در این ایالت به خاورمیانه و شمال آفریقا بازمی‌گردد. در سال ۲۰۱۶، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا تنها با ۱۰۰۰۰ رای در میشیگان پیروز شد.

منبع گاردین
مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.