پاپ: آموزش و پرورش امیدی برای جامعه بهتر است

رهبر کاتولیک‌های جهان در پیامی خطاب به شرکت‌کنندگان در کنفرانسی در مادرید بر اهمیت نهادهای کاتولیک در دسترسی همه به آموزش تاکید کرد.

به گزارش دین‌آنلاین به نقل از واتیکان‌نیوز، پاپ فرانسیس به مربیان کاتولیک اسپانیایی یادآوری کرد که کلیسا برای ترویج آموزش فراگیر فراخوانده شده‌است، جایی که همه دانش‌آموزان می‌توانند بدون توجه به پیشینه‌شان، پتانسیل‌های خود را آشکار کنند. این امر همیشه بخشی ضروری از مأموریت آموزشی کلیسا بوده‌است.

او گفت:”هر کس حق تحصیل دارد، هیچکس نباید کنار گذاشته شود. من نمی‌توانم کمک کنم اما می‌توانم از کودکان و جوانان بسیاری را که در نقاط مختلف جهان به آموزش دسترسی ندارند و از ظلم و ستم و حتی جنگ و خشونت رنج می برند، یاد کنم.”

پاپ افزود: “آموزش، بیش از هر چیز، در بین پیشنیان ما یک نوع امیدواری برای امکان تغییر و کمک به نوسازی جامعه بوده‌است. ایجاد روابط عدالت‌خواهانه میان مردم، ظرفیت همبستگی با نیازمندان و رسیدگی به جایگاه مشترک، از دل و ذهن و دست کسانی که امروز آموزش می‌بینند می‌گذرد.”

فرانسیس در پایان پیام خود، شرکت کنندگان را تشویق کرد که به تفکر و پیش رفتن با یکدیگر ادامه دهند، به هویت و ایمان خود اهمیت دهند و “پیشکاران صلح” باشند. او گفت: ” تحصیل بدون آزادی، باز کردن راه برای دوستی اجتماعی و فرهنگ برخورد با دیگران امکان پذیر نیست.”

منبع واتیکان نیوز
مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.