پاپ فرانسیس نظر مثبت ۷۵ درصد کاتولیک‌های امریکا را جلب کرد

نظرسنجی جدید مرکز تحقیقات پیو نشان می‌دهد که ۷۵ درصد از کاتولیک‌های آمریکا نظر مثبتی درباره پاپ فرانسیس دارند که نسبت به آخرین باری که این سؤال در سال ۲۰۲۱ مطرح شد، ۸ درصد و از نقطه اوج محبوبیت او در سال ۲۰۱۵، ۱۵ درصد کاهش یافته‌است.

به گزارش دین‌آنلاین به نقل از سایت مرکز تحقیقات پیو، خورخه ماریو برگولیو از سال ۲۰۱۳ که به مقام پاپ رسید بیش از ۸۰ درصد یا بیشتر نگاه مثبت کاتولیک‌های ایالات متحده را دریافت کرده‌است. او عموماً نسبت به پاپ قبلی، پاپ بندیکت شانزدهم، مثبت‌تر دیده می‌شود، اما نسبت به سلف بندیکت، پاپ ژان پل دوم، محبوبیت کمتری دارد.

شکاف حزبی در دیدگاه‌ها نسبت به پاپ فرانسیس اکنون همچنان مانند قبل اهمیت دارد. تقریباً از هر ده کاتولیک ۹ نفر که دموکرات هستند یا به حزب دموکرات تمایل دارند، در مقایسه با ۶۳ درصد کاتولیک‌هایی که جمهوری‌خواه‌اند یا به جمهوری‌خواهان متمایل هستند، دیدگاه مثبتی نسبت به او دارند.

نقش کاتولیک‌ها در انتخابات ریاست جمهوری امریکا

پاپ و تغییرات

اکثر کاتولیک‌های آمریکا صرف نظر از تمایلات حزبی خود، فرانسیس را عامل تغییر می‌دانند. به طور کلی، از هر ده نفر، هفت نفر می‌گویند که پاپ فعلی نشان‌دهنده تغییر جهت کلیسا است، از جمله ۴۲ درصد که معتقدند او نماینده یک تغییر بزرگ است.

بسیاری از کاتولیک‌های ایالات متحده از تغییرات بیشتر استقبال می‌کنند. به عنوان مثال، این نظرسنجی نشان می‌دهد که:

۸۳ درصد از کاتولیک‌های آمریکا می‌خواهند که کلیسا اجازه استفاده از روش‌های پیشگیری از بارداری را بدهد.

۷۵ درصد می‌گویند که کلیسا باید به کاتولیک‌ها اجازه دهد که اگر ازدواج نکرده و با یک شریک عاشقانه زندگی می‌کنند، عشاء ربانی بگیرند.

۶۹ درصد معتقدند که کشیش‌ها باید اجازه ازدواج داشته باشند.

۶۴ درصد معتقدند که زنان باید اجازه داشته باشند که کشیش شوند.

۵۴ درصد می گویند که کلیسا باید ازدواج زوج‌های همجنس‌گرا را به رسمیت بشناسد.

جنگ فرهنگی و شکاف در کلیسای انجیلی امریکا

 

اما بسیاری از کاتولیک‌ها نیز هستند که معتقدند کلیسا نباید این اقدامات را انجام دهد. یک تحلیل جدید در این گزارش کاتولیک‌های آمریکا را که طرفدار این تغییرات هستند با کسانی که مخالف آن هستند مقایسه می‌کند:

پاپ در برابر داوری دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان

کاتولیک‌هایی که طرفدار تغییرات مختلف هستند معمولا دموکرات یا کمی دموکرات هستند (۵۷٪) و بسیاری می‌گویند که به ندرت یا هرگز در مراسم عشای ربانی شرکت نمی‌کنند (۵۶٪).

ترکیب دین و سیاست در انتخابات آمریکای ۲۰۲۴ چگونه عمل می‌کند؟

کاتولیک هایی که اکثرا می گویند کلیسا نباید این گام ها را بردارد، جمهوری‌خواه یا کمی جمهوری‌خواه هستند (۷۲٪)، و بسیاری می‌گویند که حداقل یک بار در هفته در مراسم عشای ربانی شرکت می کنند.(۵۹٪)

امتیاز ۷۵ درصدی کاتولیک‌های ایالات متحده برای پاپ فرانسیس کاهش ۸ امتیازی محبوبیت او نسبت به آخرین باری که این سؤال را در سپتامبر ۲۰۲۱ مطرح‌ شده‌است، را نشان می‌دهد.(در این باره به نظرسنجی پنج سال پیش سی ان ان نگاه کنید!)

کاهش کلی میزان رضایت منعکس‌کننده نارضایتی فزاینده از پاپ فعلی در میان کاتولیک‌هایی است که جمهوری‌خواه‌اند یا به حزب جمهوری خواه تمایل دارند. ۳۵ درصد از کاتولیک‌های جمهوری‌خواه و متمایل به جمهوری‌خواهان اکنون می‌گویند که دیدگاه نامطلوبی نسبت به پاپ فرانسیس دارند، در حالی که تنها ۷ درصد از دموکرات‌های کاتولیک و متمایلان به حزب دموکرات چنین نظری دارند.

دیدگاه‌های کاتولیک‌ها در مورد این سؤال بر اساس نژاد، جنسیت، سن یا حضور جمعی متفاوت است.

 

مرکز تحقیقات پیو

منبع مرکز تحقیقات پیو
مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.