نقش کاتولیک‌ها در انتخابات ریاست جمهوری امریکا

انتخابات ریاست جمهوری سال جاری امریکا هم برای این کشور و هم برای جهان اهمیت تاریخی دارد و کلیسای کاتولیک در ایالات متحده موقعیت منحصر به فردی برای کمک به تقویت گفتگوهای غیر حزبی دارد.

به گزارش دین‌آنلاین به نقل از رلیجن نیوز، کاتولیک‌ها گروه مهمی از رای‌دهندگان را شکل می‌دهند. برخی از آنها دموکرات و بعضی جمهوری‌خواهند و گروهی هم به صورت نوسانی به هر دو حزب رای می‌دهند.

کاتولیک‌ها ۲۱.۴ درصد از جمعیت امریکا را تشکیل می‌دهند (۱۲.۶ درصد کاتولیک‌های سفیدپوست، ۸.۶ درصد کاتولیک‌های اسپانیایی). بر اساس داده‌های موسسه مرکز تحقیقاتی پیو، ۱۳ درصد دیگر از بزرگسالان آمریکایی کاتولیک‌های سابق هستند. در مجموع، این تعداد حدود یک‌سوم جمعیت کشور آمریکا است.

از سال ۱۹۲۸ تا ۱۹۶۸، کاتولیک‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری به دموکرات‌ها رأی دادند. فقط یک استثنا وجود داشت: گالوپ می‌گوید آنها در سال ۱۹۵۶ به دموکرات‌ها رأی دادند، در حالی که مطالعات ملی انتخابات می‌گوید رای آنها در حمایت از جمهوری‌خواهان به صندوق ریخته شد.

در سال ۱۹۷۲ اکثر کاتولیک‌ها به ریچارد نیکسون، نامزد جمهوری خواه رای دادند، اما پس از آن گرایش آنها بیشتر به سمت دموکرات‌ها بوده‌است. در سال‌های اخیر کاتولیک‌ها تقریبا به دو گروه جمهوری‌خواه و دموکرات تقسیم شده‌اند. یک تحلیل عمیق تر نشان می دهد که اکثر کاتولیک‌های سفیدپوست جمهوری خواه و کاتولیک‌های اسپانیایی غالبا دموکرات هستند.
بنابراین، کاتولیک‌ها از نظر سیاسی با مسیحیان انجیلی سفیدپوست که عمدتا جمهوری‌خواه و پروتستان‌های سیاهپوست و رأی‌دهندگان یهودی که اکثرا دموکرات هستند بسیار متفاوت‌اند.

شکاف حزبی بین کاتولیک‌ها برای کلیسای کاتولیک هم چالش و هم فرصت است. وقتی جماعتشان از نظر سیاسی دوگانه است، برای واعظان کاتولیک چالش ایجاد می‌کند. آنها چه می‌توانند بگویند که هر دو گروه سیاسی کاتولیک را در بر بگیرد؟

در نتیجه، رهبران کاتولیک معمولا در خطبه های خود از سخن گفتن درباره سیاست اجتناب می کنند. به گفته پیو، در مقایسه با ۷۱ درصد از پروتستان‌های انجیلی و ۶۳ درصد از کلیسا‌های سیاه‌پوست و پروتستان‌های لیبرال، تنها ۴۱ درصد از کاتولیک‌ها موعظه‌ای را شنید‌ه‌اند که در آن به انتخابات ۲۰۲۰ اشاره شده باشد.
اگرچه شکاف حزبی موعظه را دشوار می کند، اما این فرصت را برای کلیسا فراهم می کند تا الگوی رفتار مدنی مناسب را به بقیه گروها نشان دهد. بنابراین نقش کاتولیک‌ها در انتخابات پیش روی آمریکا از آن رو می‌تواند مهم باشد که ترکیب بدون حزب رسمی و دربرگیرنده دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان می‌تواند کلیساهای کاتولیک را به مکانی منحصربه‌فرد برای گفتگوهای مدنی تبدیل کند که در آن سخن گفتن و سخنان نفرت‌انگیز مجاز نیست.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.