پاپ از کودکان خواست صنعت‌گران صلح باشند

پاپ فرانسیس از کودکان ایتالیایی خواست که برای همسالان خود در اوکراین و غزه دعا کنند و آنها را تشویق کرد که “صنعت‌کاران صلح” باشند.

بیش از شش هزار دختر و پسر ایتالیایی عضو شبکه ملی مدارس صلح ایتالیا صبح روز جمعه برای دیدار ویژه با پاپ فرانسیس از واتیکان دیدن کردند.

پاپ فرانسیس در سخنرانی‌ای پر جنب و جوش خواستار یادآوری کودکانی شد که در جنگ و درگیری‌ها آسیب دیده‌اند، به ویژه کودکان اوکراینی “که لبخند زدن را فراموش کرده اند” و کودکان غزه که “به ضرب گلوله کشته شده” و از گرسنگی رنج می‌برند.

شبکه مدارس صلح پس از سال‌ها کار در جهت ترویج آموزش دائمی صلح و حقوق بشر در برنامه‌های درسی مدارس شکل گرفت. این شبکه متعهد به آموزش جوانان در مورد صلح، عدالت، شهروندی، حقوق بشر و مسئولیت‌پذیری است.

پاپ هشدار داد که چالش‌های امروز واقعاً جهانی هستند، همه را تحت تأثیر قرار می‌دهند و “شجاعت و خلاقیت یک رویای جمعی را می‌طلبند که تعهد مستمری را برای رویارویی با بحران‌های زیست‌محیطی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی برانگیزاند “.

او در ادامه دو کلمه کلیدی را در قلب این تعهد جمعی برجسته کرد: “صلح” و “مراقبت”. او گفت که این دو ایده به هم پیوسته‌اند و توضیح داد که صلح واقعی فقط فقدان خشونت نیست، بلکه “فضایی از حسن نیت، اعتماد و عشق است که در جامعه مبتنی بر مراقبت رشد ‌می‌کند.”

پاپ فرانسیس از دختران و پسران دعوت کرد تا سهم خود را برای ایجاد صلح در جهان ادا کنند و گفت: ” در این دوران که با جنگ عجین است، از شما می خواهم که صنعتگران صلح باشید. در دنیایی که بحران‌های جهانی آن را درهم شکسته‌است، از شما می‌خواهم که سازندگان آینده باشید تا خانه مشترک ما به محل برادری تبدیل شود. ”

منبع واتیکان نیوز
مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.