درخواست رهبران کلیسای اسقفی متدیست افریقایی برای توقف کمک‌های مالی امریکا به اسرائیل

بیانیه رهبران کلیسای اسقفی متدیست آفریقایی پس از یک هفته درخواست های مداوم برای آتش بس و کمک های بشردوستانه برای قربانیان جنگی منتشر شد.

به گزارش دین‌آنلاین به نقل از رلیجن نیوز مقامات ارشد کلیسای اسقفی متدیست آفریقا با اشاره به کشته‌شدن ده‌ها هزار فلسطینی در جنگ حماس و اسرائیل از دولت آمریکا خواستند تا تمام کمک‌های مالی خود را به اسرائیل متوقف کند.

در این بیانیه آمده‌است:” از ۷ اکتبر ۲۰۲۳، اسرائیل در انتقام قتل ۱۱۳۹ شهروند اسرائیلی به رهبری حماس، بیش از ۲۸۰۰۰ فلسطینی را به قتل رسانده‌است که بیشتر آنها زن و کودک بوده‌اند. ایالات متحده از این نسل‌کشی جمعی حمایت می‌کند. نباید اجازه داد این روند ادامه پیدا کند.”

در راستای این بیانیه، اسقف هری ال. سیرایت، رهبر کلیسای متدیست آفریقایی منطقه آلاباما گفت: ما همواره تلاش کرده‌ایم در برابر بی عدالتی موضع اجتماعی نشان دهیم.”

از هنگام آغاز جنگ غزه گروه های مسیحی به ویژه گروه‌های سیاه‌پوست در حمایت از کشته‌شدگان اسرائیل و فلسطین موضع خود را اعلام کرده‌اند. اما به نظر می‌رسد این اولین گروه مسیحی ملی در آمریکا است که چنین موضعی در حمایت از فلسطین گرفته‌است. پیش از این در ژانویه، دیوید پیپلز، رئیس کنوانسیون ملی باپتیست مترقی، گروه خود را حامی آتش‌بس دانست. اما پس از بیانیه جدید رهبران متدیست آفریقایی، گفت او موضع آنها را اتخاذ نمی‌کند و “آنقدرها فراتر نخواهد رفت و با کسانی موافق است که فکر می‌کنند کمک‌های مالی ارتش آمریکا به اسرائیل باید با شرایط بشردوستانه و استراتژی خروج از غزه مرتبط باشد.”

پس از انتشار بیانیه رهبران متدیست آفریقایی، راهپیمایان صلح از جمله مسیحیان، یهودیان و مسلمانان به راهپیمایی سازمان “ایمان برای زندگی سیاه‌پوستان” از فیلادلفیا تا واشنگتن پیوستند تا برای پایان جنگ اصرار کنند. در همان روز ده‌ها معترض کاتولیک در مقابل کاخ سفید در حال اعتراض و درخواست برای آتش‌بس بودند.

منبع رلیجن نیوز
مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.