دستگیری مسیحیان معترض به قحطی در غزه

” وای بر شما که غذا می خورید در حالی که دیگران گرسنه‌اند.” این شعاری بود که دو صف از کشیشان و مردم مسیحی در ساختمان کنگره آمریکا سر می‌دادند. آنها تا قبل از دستگیری به دست پلیس، با بازوان گره‌کرده بخش دریافت نهار در سنای آمریکا را مسدود و نهار را به مدت نیم ساعت به تاخیر انداختند.

به گزارش دین‌آنلاین به نقل از رلیجن نیوز، بین ۵۰ تا ۶۰ معترض که خواستار آتش بس میان اسرائیل و حماس و همچنین کمک به عرضه مواد غذایی در غزه بودند، روز سه شنبه ۹ آوریل، در رستوران سنای آمریکا دستگیر شدند. تظاهرات مسیحیان برای فلسطین آزاد پس از برگزاری مراسم عشای ربانی در محوطه کنگره شکل گرفت.

کشیش نائومی واشنگتن-لیپهرت قبل از ریاست بر مراسم عشای ربانی به معترضان گفت: ” ما دشمن بی‌عدالتی هستیم و دولت را با امتناع از پذیرش راه و روش آن شرمنده می‌کنیم.”
رهبران تظاهرات گفتند که اقدام مستقیم غیرخشونت‌آمیز آنها از سنت کتاب مقدس سرچشمه می‌گیرد و به ماماهایی که فرمان فرعون برای کشتن نوزادان پسر عبری را رد کردند و حضرت عیسی که میز صرافان در معبد را واژگون کرد اشاره‌ کردند.

بر اساس گزارش‌ها، بیش از ۲۵ کودک در غزه به دلیل عوارض ناشی از سوء تغذیه جان خود را از دست داده‌اند. بر همین اساس، سازمان بهداشت جهانی هشدار داده‌است این منطقه تا ماه مه ممکن است با قحطی تمام عیار مواجه شود.

مقامات سازمان‌های بشردوستانه تا کنون از اسرائیل خواسته‌اند اجازه دهد مواد غذایی بیشتری وارد غزه شود. پس از حمله هوایی ارتش اسرائیل به کاروان جهانی آشپزخانه مرکزی در تاریخ ۱ آوریل که منجر به کشته شدن ۷ امدادگر بشردوستانه شد، جو بایدن گفت که اسرائیل اقدامات کافی برای محافظت از امدادگران یا غیرنظامیان انجام نداده‌است و از اسرائیل خواست تا برای تسهیل راه‌های کمک بشردوستانه تلاش بیشتری کند. اما منتقدان خاطرنشان می‌کنند که در همان روز حمله هواپیمای بدون سرنشین به کاروان جهانی، بایدن اجازه‌نامه انتقال هزاران بمب به اسرائیل را امضا کرده‌‌است.

تظاهرات روز سه‌شنبه منجر به دستگیری دومین گروه بزرگ مسیحیان معترض در ساختمان کنگره شد. پیش از این حدود ۱۳۰ منونیت در ماه ژانویه به دلیل برپایی سرود و تحصن برای آتش‌بس غزه در ساختمان کنگره دستگیر شدند. همچنین در ۱۸ اکتبر، بیش از ۳۰۰ معترض که اکثر آنها یهودی بودند، در تظاهراتی که توسط سازمان “صدای یهودیان برای صلح” برنامه‌ریزی شده‌بود، دستگیر شدند.

منبع رلیجن نیوز
مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.