درخواست آلمان برای برخورد با صهیونیست‌های تندرو

وزیر امور خارجه آلمان از اسرائیل خواست تا از غیرنظامیان فلسطینی در کرانه باختری در برابر حملات شهرک‌نشینان صهیونیست تندرو حفاظت کرده و مهاجمان را مجازات کند.

«آنالنا بربوک» وزیر خارجه آلمان از رژیم صهیونیستی درخواست کرد تا حفاظت بهتری از غیرنظامیان فلسطینی در برابر خشونت شهرک‌نشینان صهیونیست در کرانه باختری به عمل بیاورد. وی همچنین از تل‌آویو خواست شهرک‌نشینانی را که این اقدامات خشونت‌آمیز را مرتکب می‌شوند، مجازات کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، با عملیات جنبش مقاومت فلسطین (حماس) به مواضع رژیم صهیونیستی در غلاف غزه که عملیات طوفان الاقصی نام گرفت، خشونت شهرک‌نشینان صهیونیست نسبت به فلسطینیان کرانه باختری افزایش یافته است.

آنالنا بربوک در بازدید از یک محله فلسطینی‌نشین در کرانه باختری گفت: اجرای حاکمیت قانون در هنگام حمله غیرقانونی و غیرمشروع به ساکنان اصلی و قانونی این منطقه، وظیفه کابینه اسرائیل است.

او در ادامه گفت که ارتش رژیم صهیونیستی وظیفه دارد تا در برابر خشونت شهرک‌نشینان از فلسطینیان محافظت کند.

بربوک این اظهارات را در سفر به روستای «المزرعه القبلیه» در شمال غربی «رام‌الله» مطرح کرد؛ روستایی با ۵۰۰۰ سکنه که در میان شهرک‌های غیرقانونی رژیم صهیونیستی احاطه شده است.

یکی از روستاییان در دیدار با بربوک اظهار کرد که به دلیل خشونت شهرک‌نشینان، او دیگر نمی‌تواند در مزرعه خود به کشاورزی بپردازد.

این معلم بازنشسته که ۷۰ سال سن دارد، گفت دخترش مورد حمله قرار گرفته و خود او نیز شخصاً علاوه بر آسیب‌دیدگی از ناحیه سر، با اسپری فلفل شهرک‌نشینان هدف حمله قرار گرفته است. او در ادامه گفت که شهرک‌نشینان سعی داشتند با آتش‌زدن خانه‌ها، او را از محل زندگی خود بیرون برانند.

بربوک با بیان اینکه این وقایع قوانین بین‌المللی و حتی قوانین رژیم صهیونیستی را نقض می‌کنند، گفت افزایش خشونت شهرک‌نشینان از هفتم اکتبر نشان می‌دهد که «ثبات غزه و کرانه باختری به هم گره خورده است.»

وزیر خارجه آلمان در ادامه خواستار برقراری راهکار دو دولتی شده و گفت: ساخت شهرک‌ها غیرقانونی است. این کار صلح پایدار را به خطر انداخته و راهکار دو دولتی را در معرض تهدید قرار می‌دهد.

بربوک در این سفر با «ریاض المالکی» وزیر خارجه فلسطین دیدار کرده و به بررسی حملات شهرک‌نشینان پرداخت. او در ادامه سفر خود به منطقه قرار است به مصر و لبنان سفر کند.

از سال ۱۹۶۷ تا ۲۰۱۷، کابینه‌های متوالی در اراضی اشغالی به‌صورت مستقیم یا غیرمستقیم، در ساخت بیش از ۲۷۰ شهرک در کرانه باختری و قدس شرقی نقش داشته و سرزمینی را که فلسطینیان آن را قلب کشور مستقل خود در آینده می‌دانند، به مناطقی جدا از هم تقسیم کردند. امروز، بیش از ۷۰۰ هزار شهرک‌نشین در شبکه شهرک‌های همیشه در حال گسترش رژیم صهیونیستی زندگی می‌کنند.

منبع: ایسنا

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.