کناره‌گیری شهردار نیوکاسل از حزب کارگر به دلیل حمایت از اسرائیل

حبیب الرحمان، نخستین شهردار مسلمان نیوکاسل انگلیس از حزب کارگر این کشور یه دلیل حمایت از اسرائیل استعفا داد.

به گزارش الزبده، حبیب الرحمن، نخستین شهردار مسلمان انگلیس در شهر نیوکاسل در اعتراض به موضع حمایتی حزب کارگر انگلیس از اسرائیل به‌ویژه جنایات اخیر این رژیم در غزه از حزب کارگر استعفا داد.

وی با بیان این که حزب کارگر انگلیس، نژادپرستی بینادین را در دستور کار دارد تصریح کرد که حدود دو سال است در این حزب با شعار عدالت و برضد نژادپرستی مبارزه کرده است.

حبیب الرحمن که در فعالیت‌های حزبی خود اخیراً نیز با چالش‌هایی مواجه بوده است افزود: نهادها برای پایان دادن به فرهنگ نژادپرستی گامی برنمی‌داشتند و او از حزب کارگر به دلیل نژادپرستی بنیادین این حزب و حمایت سر کی‌یر استارمر، رئیس حزب از جنگ علیه مردم فلسطین در غزه، استعفای خود را اعلام کرده است.

حبیب الرحمن گرچه از حزب کارگر به دلیل حمایت از جنگ غزه استعفا داده اما فعالیت خود را در شورای منطقه السویک به عنوان فرد مستقل تا انتخابات ۲۰۲۶ ادامه خواهد داد.

گروه حزب کارگر در شورای شهر با ابراز تأسف از اقدام این شهردار مسلمان مدعی شد که متعهد به مبارزه با انواع نژادپرستی و سازماندهی کمپین علیه آن است.

استعفای حبیب الرحمن پس از آن صورت گرفت که پلیس چهارشنبه، ۴ بهمن فعالان حامی فلسطین را از جلسه شورای شهر نیوکاسل بیرون کرد.

منبع: ایکنا

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.