واکنش‌های بین‌المللی به درگیری‌ها در فلسطین

در پی تشدید تنش‌ها در قدس و کرانه باختری کشورهای مختلف و سازمان‌های بین‌المللی خواستار پایان درگیری‌ها و آتش‌بس بین اسرائیل و فلسطینی‌ها شدند.

چهار کشور اروپایی خواهان پایان فوری تنش‌های بین اسرائیل و فلسطین شدند

کشورهای اروپایی عضو شورای امنیت سازمان ملل خواستار پایان فوری درگیری میان اسرائیل و فلسطینیان شدند. این خواسته پس از پایان نشست فوق‌العاده شورای امنیت مطرح شد.

پس از پایان این نشست فوق‌العاده نماینده کشور استونی در سازمان ملل گفت که طرف‌های درگیر باید فورا به تنش پایان دهند. در کنار استونی، فرانسه، ایرلند و نروژ نیز در بیانیه مشترکی این خواسته را مطرح کردند.

سازمان ملل،اتحادیه اروپا، چین و روسیه، فلسطین و اسرائیل را به خویشتن‌داری فراخواندند

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین روسیه، فلسطین و اسرائیل را به خویشتن‌داری فراخواند.

او در بین خبرنگاران در مسکو ضمن اشاره به حملات اخیر اسرائیل به قدس شرقی و غزه گفت که طرفین درگیری باید تلاش کنند تا بر اساس قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد راه حلی پیدا کنند.

پسکوف از افزایش تلفات غیرنظامیان ابراز نگرانی کرد.

همچنین چای جون، فرستاده چین در امور خاورمیانه نسبت به افزایش تنش و درگیری بین فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها ابراز نگرانی کرد و همه طرف‌ها را به خویشتن‌داری فراخواند.

او در نشست با نماینده اصلی کشورهای عربی در چین گفت، پکن به اعمال فشارها بر شورای امنیت جهت اتخاذ تدابیری درباره وضعیت قدس ادامه خواهد داد.

اتحادیه اروپا نیز تمام طرف‌ها را به خویشتن‌داری و اعطای اولویت به غیرنظامیان فراخواند.

جوزپ بورل، مسؤول سیاست‌ خارجه اتحادیه اروپا ضمن ابراز نگرانی نسبت به کشته شدن غیرنظامیان از جمله کودکان گفت: باید تمام تلاش‌ها روی ممانعت از کشتار غیرنظامیان متمرکز شوند.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل نیز پیش از این این خواستار توقف فوری تنش میان گروه‌های مقاومت فلسطین در نوار غزه و رژیم صهیونیستی به احترام عید فطر شد.

وی در این باره گفت: شمار بسیار زیادی از غیر نظامیان بی‌گناه در جریان این درگیری‌ها کشته شدند.

گوترش در ادامه تاکید کرد: این منازعه تنها منجر به افزایش تندروی و افراط گرایی در سراسر منطقه خواهد شد.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.