«امیدی برای فلسفه» به زبان انگلیسی منتشر شد

مجموعه دوجلدی «امیدی برای فلسفه» اثر یه شیوشان، با محوریت مقایسه فلسفه چینی و فلسفه غرب، از سوی انتشارات راتلج به زبان انگلیسی منتشر شد.

به گزارش انتشارات راتلج، مجموعه دو جلدی «امیدی برای فلسفه» به عنوان آخرین اثر یه شیوشان، یکی از مشهورترین فیلسوفان و محققان فلسفه در چین، تحولات تاریخی فلسفه چینی و فلسفه غرب را بررسی می‌کند. هدف این موشکافی، بررسی هم‌گرایی بین این دو سنت فلسفی است.

نویسنده با ترکیب بررسی و استدلال تاریخی مبتنی بر پروبلماتیک فلسفی، چهره‌های کلیدی و مکاتب فکری هر دو سنت فلسفی را مورد بحث قرار می‌دهد. وی با پرهیز از مقایسه عجولانه مفاهیم و مقولات فلسفی مختلف، مسیرهای منطقی و رویکردهای مفهومی این دو سنت را در موضوعات فلسفی یکسان به بحث می‌گذارد و بر همین اساس، بینش‌هایی را درباره مقولات مفهومی که معمولا در فلسفه‌ چینی و فلسفه غرب به کار می‌روند، ارائه می‌دهد.

این کتاب دو جلدی، ذات و چالش‌های متفاوت فلسفه غرب و فلسفه چینی را آشکار می‌کند، درحالی که بر گفت‌وگوی سازنده بین این دو و دگرگونی جدیدی در فلسفه چینی تاکید دارد.

«مسیر فلسفه اروپایی و فرصتی برای فلسفه چینی»، «فلسفه اروپایی: اعتقاد به وجود آزادی، به دنبال آزادی وجود»، «فلسفه کلاسیک آلمانی: مفاهیم و رویکردهای بنیادی»، «رابطه معرفت‌شناسی و هستی‌شناسی در فلسفه اروپایی»، «دوره معنوی فلسفه چینی»، «رویکرد فلسفی در اندیشه بودایی» و «تاریخچه تفکر فلسفی در سلسله‌های سونگ و مینگ» برخی از سرفصل‌های این مجموعه دوجلدی است. این کتاب برای محققان، دانشجویان و همه علاقه‌مندان به تاریخ فلسفی، فلسفه تطبیقی، فلسفه چین و فلسفه غرب، کاربردی خواهد بود.

یه شیوشان، متولد 1935 میلادی، فیلسوف و زیبایی‌شناس، محقق انستیتو فلسفه در آکادمی علوم اجتماعی چین و مدیر انجمن فلسفه غرب بود. تخصص دانشگاهی او، فلسفه غرب، زیبایی‌شناسی و فلسفه تطبیقی چینی و غرب بود. وی در سال 2016 میلادی درگذشت. از دیگر آثار این فیلسوف چینی می‌توان به «اصول فلسفه» و «فلسفه ناب» اشاره کرد.

مجموعه دو جلدی «امیدی برای فلسفه» نوشته یه شیوشان در 360 صفحه به زبان انگلیسی از سوی انتشارات راتلج منتشر شده است. نسخه چینی این کتاب در سال 2018 میلادی به زبان چینی منتشر شده بود.

منبع: ایبنا

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.