کتاب «تاریخ فلسفه اخلاق» منتشر شد

جلد اول از کتاب سه جلدی «تاریخ فلسفه اخلاق» اثر راجر کریسپ از سوی نشر هرمس منتشر شد.

کتاب سه جلدی «تاریخ فلسفه اخلاق» نوشته راجر کریسپ استاد بازنشسته دانشگاه آکسفورد است. او در پیشگفتار کوتاهش می‌گوید در اصل این کتاب تاریخ اندیشه‌های اخلاقی یا همان تلاش عقلانی عالمان برای یافتن پاسخ به پرسش اصلیِ اخلاق یعنی «چگونه باید زیست» است. اما مقاله‌ها به گونه‌ای نوشته شده‌اند که تا حد ممکن به حیطۀ کار تخصصیِ فلسفۀ اخلاق یعنی ارزیابی و نقد دیدگاه‌های اخلاقیِ فیلسوفان در موضوعات مختلف هم مربوط‌اند. به‌گفتۀ وی، تلاش شده است تا در گزارش اندیشۀ اخلاقیِ گذشتگان و ارزیابی و نقد آن‌ها تا حد ممکن ربط و نسبت آن‌ها با اندیشۀ امروزیِ اخلاق دیده شود.

کتاب در دو بخش نظم و نسق یافته است. ۲۸ مقالۀ اول که بخش عمدۀ کتاب را تشکیل می‌دهند به کلیت اندیشۀ یک متفکر یا جریان می‌پردازند و همۀ موضوع‌های مهم اخلاقی را که در آثار آن نویسنده یا آن جریان وجود دارد مطرح می‌کنند. ترجمۀ فارسی این بخش در دو جلد نخست تقدیم خوانندگان می‌شود. اما ۱۱ مقالۀ پایانی به تطوّرات یک موضوع اخلاقی مانند ارادۀ آزاد مطابق با توالی تاریخی آن می‌پردازند که در جلد سوم عرضه می‌شوند.

کتاب سه جلدی «تاریخ فلسفه اخلاق» توسط محسن جوادی ترجمه شده و انتشارات هرمس آن را به قیمت یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان منتشر کرده است.

منبع: ایبنا

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.