کرونای نسل جدید باعث لغو سفر پاپ فرانسیس نخواهد شد

مشاور رئیس جمهوری عراق گفت محدودیت های جدید برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس جدید کرونا بر روی سفر ماه آینده رهبر مسیحیان کاتولیک جهان به این کشور بی‌تاثیر است.

به گزارش شفقنا به نقل از خبرگزاری رسمی عراق (واع)، «اسماعیل الحدیدی»، مشاور رئیس جمهوری این کشور پیش از ظهر امروز (شنبه) تاکید کرد که شیوع بیشتر نسل جدید ویروس کرونا (کووید-۱۹) و تشدید تدابیر اتخاذ شده برای مقابله با آن از جمله برقراری مقررات منع آمد و شد، در برنامه سفر قریب الوقوع پاپ «فرانسیس اول»، رهبر مسیحیان کاتولیک جهان به عراق تاثیر نمی گذارد.

الحدیدی در گفت و گو با واع ضمن تاکید بر این که گمان نمی کند سفر پاپ فرانسیس به عراق به تعویق بیفتد، خاطر نشان ساخت که اقدامات مربوط به استقبال از وی و آماده سازی برای این سفر ادامه دارد.

یادآور می شود که بنا بر اعلام دفتر مطبوعاتی واتیکان، پاپ فرانسیس به عنوان نخستین رهبر مسیحیان کاتولیک جهان که از عراق بازدید می کند، پنجم مارس آینده (۱۵ اسفند ماه) سفر خود را با ورود به فرودگاه بین المللی شهر بغداد آغاز کرده و در بدو ورود نیز در سالن تشریفات فرودگاه با «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر این کشور دیدار خواهد کرد.

بر اساس برنامه اعلام شده، رهبر مسیحیان کاتولیک جهان در همان روز نخست سفر خود به عراق همچنین در یک مراسم استقبال رسمی با حضور «برهم احمد صالح»، رئیس جمهوری و دیگر مقامات بلندپایه این کشور، وارد کاخ ریاست جمهوری می شود و پس از آن نیز با اسقف ها، کشیش ها و علمای کلیسای جامع کاتولیک سریانی «بانوی رستگاری» در شهر بغداد دیدار می کند.

پاپ فرانسیس در روز دوم سفر خود یعنی ششم مارس (۱۶ اسفند) نیز برای دیدار با حضرت آیت الله العظمی «سید علی سیستانی»، مرجع عالیقدر شیعیان جهان، با هواپیما بغداد را به مقصد نجف اشرف ترک می کند سپس در یک سفر هوایی دیگر، به شهر ناصریه، مرکز استان ذی قار در جنوب این کشور می رود تا در کنفرانس میان ادیان در شهر تاریخی «اور» به عنوان زادگاه حضرت ابراهیم (ع) شرکت کند و ظهر همان روز نیز به بغداد بازمی گردد.

رهبر مسیحیان کاتولیک جهان در روز سوم سفر خود یعنی هفتم مارس (۱۷ اسفند) نیز راهی شهر اربیل، مرکز اقلیم کردستان می شود جایی که قرار است در فرودگاه بین المللی این شهر، با مقامات بلندپایه اقلیم و شماری از شخصیت های دینی دیدار کند سپس با بالگرد به شهرهای موصل و قرقوش در استان مرزی نینوا در شمال غرب عراق می رود، بعد از ظهر همان روز نیز به اربیل بازمی گردد تا در ورزشگاه ۴۰ هزار نفری «فرانسو حریری» این شهر مراسم نیایش برگزار کند و پس از آن نیز به بغداد برمی گردد تا در چهارمین و آخرین روز سفر یعنی هشتم مارس (۱۸ اسفند) نیز این شهر را به مقصد رم ترک کند.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.