پاپ خواستار آتش‌بس جهانی شد

پاپ فرانسیس در گفت‌وگو با روزنامه ایتالیایی “لا استامپا” دوباره خواستار آتش‌بس جهانی شد و هشدار داد که جهان در لبه پرتگاه قرار دارد.

پاپ فرانسیس در مصاحبه با دومینیکو آگاسو، روزنامه نگار واتیکانی روزنامه ایتالیایی لااستامپا، گفت: “توافقنامه اسلو راه حل دو دولت را بسیار واضح طرح کرده‌است و تا زمانی که این توافق اجرا نشود، صلح واقعی نزدیک نخواهد بود.”

پاپ فرانسیس با اشاره به درگیری و جنگ‌ها در جهان، همه را به دعا برای صلح دعوت کرد و گفت‌وگو را تنها راه برای حرکت به سوی آینده‌ای صلح‌آمیز دانست. او از همه طرف‌ها خواست که فورا بمب‌ها و موشک‌ها را متوقف کنند و به رفتارهای خصمانه پایان دهند. پاپ خواستار “آتش‌بس جهانی” شد، زیرا “ما در لبه پرتگاه هستیم”.

پاپ مخالفت خود را با “عادلانه” دانستن هر جنگی توضیح داد و گفت ترجیح می‌دهد از واژه دفاع مشروع استفاده شود. او گفت باید از هرگونه عادلانه نشان دادن جنگ پرهیز کرد، چرا که جنگ همواره عملی اشتباه است.

پاپ فرانسیس همچنین هراس خود را از تشدید تنش نظامی در سراسر خاورمیانه ابراز کرد، اما گفت که امیدوار است، “زیرا جلسات محرمانه‌ای برای تلاش برای دستیابی به توافق برگزار می‌شود و آتش‌بس نتیجه خوبی خواهد بود.”

منبع: واتیکان نیوز

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.