پاپ: انسان ها در قالب روابط معنا پیدا می‌کنند نه فناوری

پاپ فرانسیس روز دوشنبه در جلسه‌ای با موضوع “انسان، معانی و چالش‌ها”، با اشاره بر رواج فناوری در همه جنبه‌های زندگی بشری، خاطرنشان کرد که نمی‌توان اهمیت فناوری را رد کرد.

به گزارش دین‌آنلاین به نقل از واتیکان نیوز، پاپ فرانسیس در این نشست با اشاره بر رواج فناوری در همه جنبه‌های زندگی بشری، خاطرنشان کرد که نمی‌توان اهمیت فناوری را رد کرد. با این حال او گفت: ” آنچه نیاز است، قرار دادن دانش علمی و فناوری در افق معنایی گسترده‌تر و در نتیجه جلوگیری از هژمونی یک پارادایم تکنوکراتیک است.”

پاپ فرانسیس از دانشمندان و محققان خواست که همیشه حرفه خود را مسئولانه انجام دهند و بدانند که عمل خلاقانه آنها همیشه در راستای خلاقیت خداوند است.

هوش مصنوعی یا همان طور که او آنها را “ماشین‌های سخنگو” خواند، هرگز نمی‌توانند دارای “روح” باشند، بنابراین پیشرفت‌های فناوری باید به گونه‌ای اتفاق بیفتد که از “تغییر شکل انسان” جلوگیری شود.

پاپ افزود که سطحی از روابط انسانی فراتر از زبان وجود دارد که شامل عواطف، میل و قصد می‌شود. او گفت ” تنها انسان‌ها می‌توانند به لطف خداوند این مبادلات همدلانه را به روابط مثبت و سودمند با دیگران تبدیل کنند.”

او در ادامه تاکید کرد: وظیفه اصلی انسان‌شناسان “توسعه فرهنگی است که با یکپارچه‌کردن منابع علم و فناوری، قادر به شناسایی و ارتقای انسان باشند.”

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.