پاپ اجاره رحم را تجاری‌سازی بارداری دانست

پاپ فرانسیس در قالب سخنرانی سالانه خود، تهدیدات صلح جهانی و کرامت انسانی را برشمرد و خواستار ممنوعیت جهانی عمل “نفرت‌انگیز” اجاره رحم که نوعی “تجاری‌سازی بارداری” است شد.

به گزارش دین‌آنلاین به نقل از هافینگتن پست، پاپ سال ۲۰۲۴ را برهه‌ای از تاریخ دانست که در آن صلح به طور جدی تهدید شده‌است.

پاپ فرانسیس علاوه بر تاکید بر لزوم توقف جنگ در اوکراین و غزه، مسئله مهاجران و پناهندگان به ویژه در آفریقا، اقدامات حکومت نیکاراگوئه علیه کلیساهای کاتولیک و لزوم ادامه مذاکرات با ایران به عنوان مسائل عمده در دستیابی به صلح، درباره مسائل دیگری مانند اجاره رحم نیز که از نظر او ضد صلح و کرامت بشر است سخن گفت.
فرانسیس گفت که زندگی کودک متولد نشده باید محافظت شود و “سرکوب یا تبدیل به هدفی برای قاچاق نشود.” او اجاره رحم را که “بیانگر تجاوز شدید به حیثیت زن و کودک است”، ناپسند و نفرت‌انگیز دانست.

پاپ با بیان اینکه کودک یک هدیه است و “هرگز مبنای یک قرارداد تجاری نیست”، خواستار ممنوعیت جهانی رحم جایگزین شد.

فرانسیس قبلاً مخالفت کلیسای کاتولیک را با آنچه که او «رحم اجاره‌ای» می‌خواند ابراز کرده بود و برخی کشورهای اروپایی از جمله اسپانیا و ایتالیا آن را ممنوع کرده‌اند. با این حال، در همان زمان، واتیکان اعلام کرد که والدین همجنس‌گرا که به رحم اجاره‌ای متوسل می‌شوند، می‌توانند فرزندان خود را غسل تعمید دهند.

منبع هافینگتون پست
مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.