دختر محجبه مصری‌تبار، جوان‌ترین نامزد انتخابات شورای شهر رم

دختر محجبه مصری‌تبار به عنوان جوان‌ترین کاندیدای شورای شهر «رم» ایتالیا، فعالیت‌های خود را برای انتخابات هفته آینده افزایش داده است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از عرب نیوز، مریم علی، دانشجوی جوان مسلمان رشته حقوق امیدوار است در انتخابات آتی به عنوان جوان‌ترین عضو شورای شهر رم تاریخ‌سازی کند.

وی که ۲۰ ساله است با نامزدی در انتخابات ۳ اکتبر (۱۱ مهرماه)، وعده داده صدای جوانان، سالمندان و نیازمندان در شهر رم باشد.

او نامزد ائتلاف چپ میانه با حزب همبستگی و دموکراسی است و از روبرتو گوالتیری، وزیر دارایی سابق ایتالیا برای تصدی شهرداری رم حمایت می‌کند.

خانواده علی قبل از تولد او از مصر مهاجرت کردند؛ در روزهای گذشته مریم با حمایت ۲۰۰ هزار دنبال کننده خود در اینستاگرام و ۴۰ هزار نفر در TikTok به صورت آنلاین در مبارزات انتخاباتی شرکت کرده است.علاوه بر این، او در طول این کمپین با افراد زیادی ملاقات کرده تا از نیازهای آنها مطلع شود.

این سیاستمدار جوان با پوشیدن حجاب در پوسترهای انتخاباتی در سراسر رم، هویت دینی خود را پنهان نمی‌کند. او می‌گوید: من در یک سفر هستم تا بیشتر و بیشتر بیاموزم.

مریم علی در حساب‌های خود در شبکه‌های اجتماعی حجاب را به رخ می‌کشد و به رسم و رسوم دینی خود به عنوان یک زن با حجاب در یک کشور عمدتا مسیحی افتخار می‌کند.

او وعده داده است که زندگی اجتماعی روزمره پسران و دختران این شهر را بهبود بخشد. وی می‌گوید: من می‌خواهم همه از حقوق خود برخوردار باشند؛ همانطور که می‌خواهم همه جوانان اینجا، (نه تنها کسانی که مثل من حقوق می‌خوانند) از حقوق خود آگاه باشند.

وی ادامه داد: اسلام به من انگیزه می‌دهد تا بتوانم بیشتر از آنچه دریافت می‌کنم، ببخشم. تنها چیزی که دوست دارم دریافت کنم و دریافت خواهم کرد حمایت مردم است. هیچ چیز زیباتر از شنیدن یک کلمه خوب نیست. مطمئناً به من امکان بیشتری می‌دهد که بتوانم در آن کار کنم و به شناساندن بیشتر نیازهای جامعه کمک کنم.

مسلمانان اقلیت کوچکی در ایتالیای اکثرا مسیحی هستند. بر اساس برآورد مرکز تحقیقاتی پیو گفته می‌شود که یک میلیون و چهارصد هزار مسلمان در ایتالیا (۲,۳ درصد از کل جمعیت این کشور) را مسلمانان تشکیل می‌دهند. اکثریت مسلمانان ایتالیا سنی مذهب و تعداد کمی شیعه هستند.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.