گزارش سازمان ملل درباره تخریب منازل مسکونی و آوارگی فلسطینی‌ها

سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد نیروهای اسرائیلی از سال ۲۰۰۹ تا پایان ماه اوت ۲۰۲۲ میلادی حدود ۹ هزار ساختمان متعلق به فلسطینی‌ها را ویران و ساکنان آن را آواره کرده‌اند.

به گزارش آرتی عربی، دفتر هماهنگی امور انسانی در اراضی فلسطینی (اوتشا) وابسته به سازمان ملل در گزارشی تصریح کرد: مقامات رژیم صهیونیستی از سال ۲۰۰۹ میلادی اقدام به تخریب ۸ هزار و ۷۴۶ منزل فلسطینی‌ها کردند و این اقدام موجب مهاجرت و آوارگی حدود ۱۳ هزار شهروند فلسطینی شد و به ۱۵۲ هزار نفر دیگر آسیب وارد کرده است.

بر اساس این گزارش، عملیات تخریب منازل همچنین منجر به آسیب دیدن یک هزار و ۵۵۹ منزل دیگر شد و این داده‌ها شامل منازل تخریب شده توسط اسرائیلی‌ها به شکل مستقیم و منازلی می‌شود که مالکان آن مجبور به تخریب آن شدند.

اوتشا افزود: عملیات تخریب معمولا به دلیل نبود مجوزهای اسرائیلی که به دشواری به فلسطینی‌ها داده می‌شود انجام شده یا به دلیل حکم قضایی دادگاه اسرائیلی صورت گرفته است.

سیاست تخریب منازل فلسطینی‌ها یک رویکرد قدیمی اسرائیل از زمان شکل‌گیری در سال ۱۹۴۸ میلادی است و مقامات این رژیم از یوم النکبه تاکنون بیش از ۵۰۰ روستا و منطقه فلسطینی را تخریب کرده اند.

منبع: شفقنا

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.