تبعیض علیه مسلمانان در صدر آمار تبعیض دینی در آمریکا

نظرسنجی مؤسسه سیاست اجتماعی و تفاهم (Institute for Social Policy and Understanding) نشان می‌دهد که مسلمانان در ایالات متحده بیشترین موارد تبعیض را در طول سال گذشته در مقایسه با سایر گرایش‌های مذهبی گزارش کردند.

به گزارش فلوریدا فونیکس، بر اساس گفته‌های گروه‌های مدافع حقوق مدنی، در عین حال، قلدری مبتنی بر تعصب علیه مسلمانان به کودکان در مدارس فلوریدا و سراسر کشور آسیب رسانده است.

این نظرسنجی نشان داد که چهل و هشت درصد از خانواده‌های مسلمان دارای فرزند در مدارس گزارش داده‌اند که «کودکی دارند که به خاطر دین خود با قلدری مواجه شده است» و از هر پنج خانواده مسلمان، یک خانواده می‌گویند که فرزندشان هر روز در مدرسه قلدری را تجربه می‌کند.

بیش از ۶۰ درصد از مسلمانان آمریکا گزارش دادند که با تبعیض مذهبی روبه‌رو هستند. یهودیان با ۵۲ درصد بزرگترین گروه دینی بعدی بودند که تبعیض را گزارش کردند، پس از آن انجیلی‌های سفیدپوست با ۳۲ درصد قرار داشتند. تنها ۲۷ درصد از کاتولیک‌ها و ۲۶ درصد از کل مردم تبعیض را بر اساس اعتقادات دینی خود گزارش کردند.

این یافته‌ها بر اساس نظرسنجی از افرادی بود که این سازمان از ۲۲ فوریه تا ۲۱ مارس انجام داد. محققان از ۲۱۵۹ پاسخ‌دهنده در مورد موضوعات مختلف، از جمله سیاست، مسائل مهم پیش روی کشور، آداب و رسوم مذهبی و تبعیض مذهبی نظرسنجی کردند.

این نظرسنجی در حالی انجام می‌شود که به تازگی یک معلم اهل فلوریدای جنوبی مانع از اقامه نماز دانش‌آموزان مسلمان شد؛ ویدئویی از این اقدام در این هفته در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.

بخش فلوریدا شورای روابط اسلامی ـ آمریکایی (CAIR-Florida)، یک گروه حقوق مدنی مسلمان، این حادثه را محکوم کرد. در ویدئویی که در تیک تاک منتشر شده این معلم در حال بیان سخنان تنفرآمیز علیه گروهی از دانش‌آموزان در حال نماز بود.

عبدالله جابر، مدیر اجرایی این شورا در فلوریدا در بیانیه‌ای اعلام کرد: این بسیار مهم است که مدیران و کارکنان مدارس، آداب دینی دانش‌آموزان را بشناسند تا مانع از کسانی که به این آداب عمل می‌کنند نشوند. ما از فرزندان خود محافظت و از پاسخ سریع مدیریت مدرسه استقبال می‌کنیم.
گزارش اخیر شورای روابط آمریکایی اسلامی با عنوان تأثیر اسلام‌هراسی ساختاری نشان می‌دهد که این سازمان در سال گذشته ۶۷۲۰ شکایت در سراسر کشور در رابطه با انبوهی از مشکلات از جمله ۴۳۲ شکایت در فلوریدا دریافت کرد. این گزارش‌ها در زمینه مهاجرت و سفر، تبعیض در محل کار، اجرای قانون، نفرت و تعصب در مدارس و سایر مکان‌ها و موارد دیگر تمرکز داشتند.

جابر گفت: بیش از ۲۰ سال است که آموزش‌های فرهنگی درباره اسلام و مسلمانان از سوی شعبه فلوریدای این شورا به ترویج گفت‌وگوی سودمند در مورد ایمان و اعمال دانشجویان مسلمان ادامه دارد و منجر به زندگی بهتر برای هزاران دانش‌آموز در سراسر فلوریدا شده است.

منبع: ایکنا

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.