افزایش شکایات درباره اسلام‌هراسی در آمریکا

یکی از گروه‌های حقوق مدنی و مسلمان آمریکایی امروز دوشنبه اعلام کرد شکایات مربوط به تبعیض و نفرت‌پراکنی علیه مسلمانان و فلسطینیان در ایالات متحده در سه ماه اخیر پس از هفتم اکتبر، حدود ۱۸۰ درصد افزایش یافته است.

حامیان حقوق بشر از زمان شروع جنگ و ناآرامی‌ها در غرب آسیا به افزایش اسلام‌هراسی و تعصبات ضدفلسطینی در آمریکا اشاره کرده‌اند. در میان اتفاقاتی که زنگ خطر را در آمریکا به صدا درآورده می‌توان به تیراندازی در ورمونت در ماه نوامبر که طی آن سه دانش‌آموز فلسطینی‌تبار مورد اصابت گلوله قرار گرفتند و هم‌چنین حادثه دیگری در ایالت ایلینوی در ماه اکتبر که یک کودک ۶ ساله فلسطینی-آمریکایی چاقو خورد، اشاره کرد.

خبرگزاری رویترز به نقل از «شورای روابط آمریکایی-اسلامی» گزارش کرد که این گروه طی سه ماه اخیر، ۳۵۷۸ شکایت را درخصوص نفرت‌پراکنی علیه مسلمانان و فلسطینی‌ها دریافت کرده است.

تعداد این شکایت‌ها از روز هفتم اکتبر همزمان با حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی در پاسخ به عملیات طوفان‌الاقصی تاکنون حدود ۱۸۰ درصد افزایش داشته است.

«شورای روابط آمریکایی-اسلامی» اعلام کرد شکایات مربوط به تبعیض شغلی با ۶۶۲ مورد در صدر فهرست این شکایت‌ها قرار گرفت. هم‌چنین جرایم ناشی از نفرت و حوادث ناشی از نفرت‌پراکنی ۴۷۲ بار و تبعیض در دوران تحصیل ۴۴۸ بار گزارش شده است.

در حالیکه جنگ وحشیانه در غزه وارد صد و پانزدهمین روز خود می‌شود، ارتش اشغالگر به گسترش عملیات زمینی خود در شهر خان یونس ادامه می‌دهد، در عین حال حملات هوایی و توپخانه‌ای غیرنظامیان و آوارگان را در این شهر شلوغ هدف قرار می‌دهند. همزمان، نبردهای زمینی بین مقاومت و ارتش اشغالگر در خان یونس همزمان با بازگشت درگیری‌ها به برخی از مناطق شمال نوار غزه ادامه دارند.

منبع: ایسنا

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.