طراحی اپلیکیشن ضد اسلام‌هراسی در کانادا

در پی آغاز جنگ غزه و افزایش موارد اسلام‌هراسانه در کانادا، مسلمانان این کشور اپلیکیشنی را برای گزارش و ثبت جرایم ناشی از اسلام‌هراسی طراحی کرده‌اند.

به تازگی یک اپلیکیشن تلفن همراه به نام IMIRT برای گزارش موارد جرایم با انگیزه اسلام‌هراسی، در کانادا طراحی شده است. راه اندازی این ابزار به دنبال افزایش قابل توجه موارد گزارش شده حملات علیه مسلمانان بوده است.

ابراهیم هندی از مرکز اسلامی دارالتوحید تورنتو توضیح داد که این برنامه که با حمایت مالی بنیاد روابط نژادی کانادا و با همکاری شورای ملی مسلمانان کانادا تولید شده، بستر مناسبی را برای مسلمانان فراهم می‌کند تا حوادث نفرت را گزارش کنند. این ابتکار به‌عنوان گامی حیاتی در ارائه حمایت از جوامع هدف، مستندسازی موارد ناشی از نفرت‌ و به‌طور بالقوه کم کردن جرایم ناشی از نفرت دیده می‌شود.

پلیس تورنتو با افزایش ۱۶۸ درصدی موارد اسلام‌هراسی، افزایش شدید جرایم ناشی از نفرت را به ثبت رسانده است که نسبت به سال قبل رشد چشمگیری دارد. راه اندازی IMIRT روابط نامناسب بین جامعه مسلمانان و پلیس را نشان می‌دهد؛ به طوری که تنها ۲۹ درصد از جنایات ناشی از نفرت به مجریان قانون گزارش شده است.

دولت استانی انتاریو همچنین ۱,۷ میلیون دلار را طی دو سال به برنامه کمک هزینه ایجاد جوامع ایمن برای مبارزه با افزایش تعداد جنایات ناشی از نفرت اختصاص داده است. هدف برنامه IMIRT ارائه درک واضح‌تری از روند جرایم ناشی از نفرت است که در نتیجه حمایت بهتر از جامعه و بحث‌های آگاهانه با مجریان قانون را تسهیل می‌کند.

امیره الغوابی، نماینده ویژه مبارزه با اسلام‌هراسی در کانادا، از این برنامه به عنوان یک گام مهم برای قربانیانی که نسبت به گزارش مستقیم به پلیس راحت نیستند، تمجید کرد. وی گفت: از طریق چنین طرح‌هایی، کانادا گام‌هایی در جهت ایجاد محیط امن‌تر برای جوامع مختلف خود برمی‌دارد و هدف آن بهبود درک و بررسی جرایم ناشی از نفرت توسط مجریان قانون است.

منبع: ایکنا

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.