توافق شورای اروپا برای مقابله با افزایش نژاد‌پرستی ضد اسلامی

مقامات بلندپایه شورای اروپا و سازمان امنیت و همکاری اروپا توافق کردند که گام‌های مشخصی را برای مبارزه با افزایش نژادپرستی ضد مسلمانان در اروپا بردارند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، دنیل هولتگن، نماینده ویژه اتحادیه اروپا در امور یهودستیزی، ضد مسلمانان و سایر اشکال عدم تحمل مذهبی و جرایم ناشی از نفرت، نشست آنلاینی با اسماعیل حکی موسی، نماینده شخصی جدید رئیس سازمان امنیت و همکاری اروپا در مورد مبارزه با عدم تحمل و تبعیض علیه مسلمانان برگزار کرد.

هولتگن در توییتی که پس از این نشست منتشر کرد، گفت که آنها شاهد افزایش نگران‌کننده نژادپرستی علیه مسلمانان در اروپا هستند، مشابه افزایش یهودستیزی. او نوشت: شورای اروپا و سازمان امنیت و همکاری اروپا متعهد به توقف این روند هستند.

دنیل هولتگن در بیانیه جداگانه‌ای با تبریک بابت انتصاب اسماعیل حکی موسی گفت که آنها توافق کردند که روابط عالی برقرار شده با سلف او را ادامه دهند و در مورد آزادی مذهب و عقیده، به ویژه نژادپرستی ضد اسلامی تبادل نظر کردند.

در این بیانیه آمده است: ما هر دو بر اهمیت جامعه مدنی و مشارکت جوانان در مبارزه با انواع تعصب و عدم تحمل تاکید کردیم. ما راه‌های ممکن همکاری را بررسی کردیم، مانند ایجاد بهترین شیوه‌ها در مبارزه با نژادپرستی ضد اسلامی.

در ۲۷ ژوئیه، موسی، سفیر ترکیه از سوی لهستان که رئیس دوره‌ای سازمان همکاری و امنیت اروپا در سال ۲۰۲۲ به شمار می‌رود، به عنوان نماینده شخصی ریاست سازمان امنیت و همکاری اروپا در مورد مبارزه با تعصب و تبعیض علیه مسلمانان منصوب شد.

منبع: ایسنا

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.