ارائه طرح مقابله با اسلام‌هراسی در شورای اسکاتلندی

اعضای شورای لانارکشایر جنوبی در اسکاتلند طرحی برای مقابله با اسلام هراسی و دیگر اشکال نژادپرستی ارائه دادند.

به گزارش دیلی ریکورد، در جلسه شورای لانارکشایر جنوبی در اسکاتلند در هفته گذشته، علی سلامتی، عضو شورا (نماینده منطقه ایست کیلبراید وست) طرحی را ارائه کرد و از مقامات محلی خواست تا تعریف اسلام‌هراسی توسط گروه پارلمانی بریتانیا را تصویب کنند.

علاوه بر این، در این طرح از شورا خواسته شده تا به تعهد خود در مخالفت با نژادپرستی و تبعیض در همه اشکال و حمایت از ماه «آگاهی از اسلام هراسی» در نوامبر هر سال، عمل کنند.

در تعریف گروه پارلمانی بریتانیا آمده است: اسلام هراسی ریشه در نژادپرستی دارد و نوعی نژادپرستی است که جلوه‌های مسلمانی را هدف قرار می‌دهد.

وی افزود: ما معلمان ، پزشکان، وکلا، صاحبان مشاغل، افسران پلیس، پرستاران و کارکنان مسلمان زیادی داریم که همگی به اقتصاد پر رونق ما کمک می‌کنند.

اسلام‌هراسی در سال‌های اخیر به‌ویژه به دلیل روایت‌های نادرست توسط جریان راست افراطی رو به افزایش بوده است. یک مطالعه اخیر توسط یک گروه تعامل و توسعه مسلمانان نشان داد که در سه سال گذشته تقریباً نیمی از مساجد در سراسر بریتانیا با انگیزه‌های حملات مختلف از خرابکاری تا سرقت روبرو بوده‌اند.

گزارش گروه بین احزاب پارلمانی در مورد مقابله با اسلام‌هراسی نشان داد که ۷۵ درصد از مسلمانان اسکاتلند گفته‌اند اسلام‌هراسی یک موضوع روزمره در جامعه است.

یکی از نگران‌کننده‌ترین موارد این گزارش این بود که تنها ۲۲ درصد از پاسخ‌دهندگان اسلام‌هراسی را گزارش کردند. بسیاری از پاسخ‌دهندگان به سیستم قضایی اعتماد ندارند و احساس می‌کردند که گزارش‌های آنها جدی گرفته نمی‌شود.

علی سلامتی از این فرصت استفاده کرد و به تجربیات منفی خود و خانواده اش پرداخت و گفت: من و خانواده‌ام در موارد متعدد اسلام هراسی را تجربه کرده‌ایم. فرزندانم در مدارس و زمین‌های فوتبال مورد آزار نژادپرستانه قرار می‌گیرند و من بارها مورد حمله و تعقیب قرار گرفته‌ام.

وی گفت: با اتخاذ این تعریف می‌توانیم به طور مؤثری با سوءاستفاده‌های نژادپرستانه و اسلام‌هراسی در لانرکشایر جنوبی مقابله کرده و آن را ریشه‌کن کنیم؛ این بار همه با هم متحد می‌شویم و این طرح را تصویب می‌کنیم تا بتوانیم نشان دهیم که سختی‌هایی که جوامع مسلمان با آن مواجه هستند را می‌شناسیم و مقابله با اسلام‌هراسی اولویت شورا است.

این طرح همچنین نمونه‌های خاصی از اسلام‌هراسی را تشریح می‌کند و از شورا می‌خواهد تا برای جلوگیری از سوء استفاده علیه مسلمانان مبارزه کند.

شورای لانارکشایر جنوبی منطقه جغرافیایی وسیعی را شامل می‌شود که از تعدادی شهر و روستا تشکیل شده است.

جمعیت مسلمانان در اسکاتلند در سال‌های اخیر به طور قابل توجهی افزایش یافته است و مسلمانان در تمام جنبه‌های زندگی مشارکت دارند و برای بخش‌هایی از جامعه اسکاتلند ضروری هستند.

منبع: ایکنا

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.