وزیر ارشاد: عده‌ای جاعل اخبار را وارونه در اختیار دفاتر مراجع تقلید قرار می‌دهند

روزنامه «شرق» در کنار گزارشی از دیدار وزیر امور خارجه با مراجع تقلید، سخنان معاون بین‌الملل دفتر رهبری در خصوص پیام نامه ایشان به جوانان اروپا و آمریکای شمالی و گفتگوی وزیر ارشاد با خبرنگاران در سفر به قم را منعکس ساخته است.

وزیر ارشاد: وهابیت برای مقابله با شیعه ایجاد شده است/ عده‌ای جاعل اخبار را به‌صورت وارونه در اختیار دفاتر مراجع تقلید قرار می‌دهند
 
 روابط دولت و مراجع، آزادی مطبوعات و آزادی بیان، اینترنت و شبکه‌های اجتماعی، وهابیت و سلفی‌گری و مسائل فرهنگی از جمله موضوعاتی است که علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در سفر اخیرش به قم با مراجع مطرح ساخته است، سفری که روز پنجشنبه، ٢١ آبان انجام شد. وی در گفت‌و‌گو با خبرنگاران در قم به این نکات اشاره نموده است:

– دشمنان اسلام، وهابیت و سلفی‌های افراطی و تکفیری را برای مقابله با شیعه و تضعیف مکتب اهل بیت عصمت و طهارت (ع) ایجاد کرده بودند، ولی امروز این جریان‌ها بلای جان آنها شده‌اند.

– امروز مراکز شیعه‌شناسی در کشورهای مختلف حتی در رژیم صهیونیستی تشکیل شده است و ما نیز باید مراقب نقشه‌های آنان باشیم.

– متأسفانه عده‌ای که با دولت سرسازگاری ندارند، با جعل و تحریف برخی حقایق، اخبار را به‌صورت وارونه در اختیار دفاتر مراجع تقلید، ائمه جمعه و نمایندگان مجلس قرار می‌دهند.

– تلاش کردیم در وزارتخانه‌ها از مدیرانی استفاده کنیم که ضمن آشنایی با مبانی حوزوی و دینی، توان مدیریتی بالایی داشته باشند.

– برای مقابله با آسیب‌های حوزه چاپ و نشر ٢١ نفر از شخصیت‌های برجسته دینی را به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی کردیم که بر کتاب‌هایی که چاپ می‌شود، نظارت کنند.

– برخی افراد متدین حاضر نیستند دختران آنها در حوزه سینما و هنرپیشگی حاضر شوند و ما دنبال این هستیم که هنر را در مسیری قرار دهیم که خروجی آن باعث تقویت نهاد خانواده شود.

– مجموعه‌هایی هستند که خبرهای نامناسب و دروغ می‌زنند و ذهن افراد را نسبت به وزارتخانه خراب می‌کنند و هرچه تکذیب می‌کنیم، فایده ندارد، در دو سال، ٣٠ بار تکذیبیه داده‌ایم. می‌گوییم ما به هیچ خانمی اجازه تک‌خوانی نداده‌ایم و اگر چنین چیزی هم بوده غیرمجاز، زیرزمینی و غیرقانونی بوده است، ولی باز هم جاهایی می‌نویسند ارشاد مجوز می‌دهد و این جای تأسف دارد.

– ما از اینترنت حسن استفاده را کردیم، اگر می‌خواستیم امروز بدون اینترنت کتابی را مثلا به عربستان ببریم، امکان‌پذیر نبود، ولی از طریق اینترنت، حرف ما در همه‌جای دنیا منتشر می‌شود. 

             
معاون بین‌الملل دفتر رهبری: رسانه‌های غربی اجازه نمی‌دهند پیام اسلام به گوش جهانیان برسد
 
روزنامه شرق در صفحه 2 به سخنان آیت‌الله قمی، معاون بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری در خصوص ابعاد نامه رهبری به جوانان غربی پرداخته و آورده است:

– در طول تاریخ همواره جبهه حق و اهل کوثر با جبهه باطل و اهل تکاثر می‌جنگیدند و هم‌اکنون هم در حال جنگ هستند.

– آل‌سعود در یمن به کشتار مردم مشغول هستند و در زمان حج تمتع هم بسیاری از حاجیان ما را تلف کردند. در سوریه هم حکام زورگو ٢٠٠ هزار نفر را کشته و میلیون‌ها نفر را آواره کرده‌اند.  

– پیام نامه نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکای شمالی سه چیز است؛ اول آینده را شما جوانان می‌سازید نه پدران شما و دوم کاری نکنید که در قرن بعد از کرده خود پشیمان شوید. همان‌طور که بعد از جنگ جهانی اول و دوم پشیمان شدید؛ سوم نگذارید رسانه‌ها به شما جهت دهند و اسلام را آن‌طور که می‌خواهند به شما معرفی کنند.

– رسانه‌های غربی اجازه نمی‌دهند پیام قرآن به گوش جهانیان برسد. مقام معظم رهبری گفتند که خود جوانان مستقیما به قرآن و متون اسلامی مراجعه کنند و خودشان اسلام را بشناسند.

 

دیگر عناوین برگزیده «شرق» امروز:
 
رحیم‌پورازغدی: به هیچ‌یک از خبرگزاری‌های حزب‌اللهی اعتماد ندارم
 
 

روزنامه «شرق» در کنار گزارشی از دیدار وزیر امور خارجه با مراجع تقلید، سخنان معاون بین‌الملل دفتر رهبری در خصوص پیام نامه ایشان به جوانان اروپا و آمریکای شمالی و گفتگوی وزیر ارشاد با خبرنگاران در سفر به قم را منعکس ساخته است.مرور مطبوعات/ ‌شنبه‌ 23 آبان/ روزنامه شرق

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.