تاکید پاپ در سفرش به آفریقا بر لزوم پیشرفت زنان در سودان

پاپ که به آفریقا رفته است، در جمع رهبران مسیحی و مقام‌های سازمان ملل بر حفاظت و پیشرفت زنان در سودان جنوبی تاکید کرد.

یه گزارش خبرگزاری رویترز، پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان در حالی درباره حفاظت و پیشرفت زنان در سودان جنوبی سخن گفت که در این کشور آفریقایی از تجاوز به زنان و دختران به عنوان سلاح جنگ استفاده می‌شود و کودک همسری رایج است و بیشتر دختران از آموزش متوسطه محروم هستند.

حقوق زنان و دختران شعار اصلی روز آخر سفر پاپ فرانسیس به سودان جنوبی بود.

وی در جریان نشست با مقام‌های سازمان ملل و سودان جنوبی و همچنین افراد بی خانمان ناشی از جنگ در این کشور گفت: لطفا به همه زنان، دختران، زنان جوان، مادران و مادربزرگ‌ها احترام بگذارید، از آنها حمایت کنید و به آنها دلگرمی دهید، در غیراینصورت آینده‌ای وجود نخواهد داشت.

در گزارش سازمان ملل درباره سودان جنوبی که مارس گذشته میلادی منتشر شد، تجاوز و خشونت جنسی گسترده علیه زنان و دختران در جنگ داخلی این کشور به شدت تقبیح شد و همچنین عنوان شد که که این مساله ناشی از مصونیت سیستماتیک است.

در این گزارش همچنین آمده است: تجاوز جنسی گسترده از سوی تمامی گروه‌های مسلح در سراسر سودان جنوبی اغلب به عنوان بخشی از تاکتیک‌های نظامی از سوی دولت و رهبران نظامی است و آنها مسئول این رویدادها هستند.

سودان جنوبی در ۲۰۱۱ از سودان جدا شد و در ۲۰۱۳ به دلیل درگیری گروه‌های قومی با یکدیگر دچار جنگ داخلی شده است. با وجود توافق صلح ۲۰۱۸ بین این گروه‌های قومی، همچنان درگیری‌های بین قومیت‌ها در سودان جنوبی ادامه دارد و باعث کشته و بی خانمانی تعداد زیادی از غیرنظامیان شده است.

مساله خشونت‌های جنسی مداوم علیه زنان و دختران در سودان جنوبی در سفر پاپ به این کشور توسط “سارا بیسولو نیانتی”، هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل در این کشور آفریقایی مطرح شد.

پاپ نیز از همه افراد و گروه‌ها در سودان جنوبی خواست تا مطمئن شوند که به همه زنان در این کشور احترام گذاشته می‌شود و به آنها ارزش می‌نهند.

رهبر کاتولیک‌های جهان همچنین افزود، اگر به زنان فرصت داده شود آنها قابلیت تغییر وجهه سودان جنوبی را خواهند داشت تا این کشور یک توسعه جامع و صلح آمیز را تجربه کند.

منبع: ایسنا

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.