مهاجرت ۳۱۶ یهودی اتیوپیایی به فلسطین

در راستای تغییر بافت جمعیتی فلسطین اشغالی، مقام‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که ۳۱۶ مهاجر یهودی اهل اتیوپی امروز وارد تل‌آویو شدند.

به نقل از خبرگزاری آناتولی، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، «بنی گانتز» وزیر جنگ و «گابی اشکنازی» وزیر خارجه این رژیم صبح امروز (پنجشنبه) در فرودگاه بن گوریون از مهاجران اتیوپیایی استقبال کردند.

این مهاجران جدید که در میان آنها شمار زیادی زن و کودک نیز دیده می‌شد، درحالی از پله‌های هواپیما پیاده شدند که پرچم‌های کوچک اسرائیل را در دست داشتند.

نتانیاهو در سخنانی ضمن خوشامد گویی به این یهودیان گفت که ۱۰۰ مهاجر دیگر نیز فردا (جمعه) به تل آویو خواهند رسید و در ابتدای سال ۲۰۲۱ شمار مهاجران یهودی به ۲ هزار نفر خواهد رسید.

از سوی دیگر، بنی گانتز، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز که برای استقبال از مهاجران به فرودگاه بن گوریون رفته بود، در حساب کاربری خود نوشت که ویروس کرونا «جلوی اسرائیل را برای استقبال مهاجران یهودی نقاط مختلف جهان نخواهد گرفت».

کابینه رژیم صهیونیستی در ماه اکتبر گذشته طرح اسکان دو هزار یهودی اهل اتیوپی را تصویب کرده بود.
مرکز پخش رادیویی-تلویزیونی رژیم صهیوینستی (کان) نیز گزارش داده بود که تعداد یهودیان اتیوپیایی که طی سال‌های گذشته به فلسطین اشغالی مهاجرت کرده‌اند، به ۹۵ هزار نفر می‌رسد.

روز سه‌شنبه هفته جاری نیز وزیر مهاجرت و تکامل رژیم صهیونیستی برای بررسی موضوع مهاجرت یهودیان وارد آدیس‌آبابا؛ پایتخت اتیوپی شده بود.

منبع خبرگزاری ایکنا
مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.