دیدگاه قدیمی‌ترین خانواده‌های مسلمان امریکا دربارۀ ریاست‌جمهوری ترامپ

با نزدیک شدن آغاز ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ، مسلمانانی که هم‌قدمتِ بستگان خود ترامپ در آمریکا زندگی کرده‌اند، نسبت به این اتّفاق اظهار امید، خوش‌بینی و در عین حال ترس می‌کنند.

به گزارش دین‌آنلاین به نقل از گاردین، وقتی آلیسا هفوت خبر پیروزی ترامپ را در انتخابات شنید، اولین فکری که به ذهنش رسید این بود که باید یک دوربین امنیتی برای مسجد تهیه شود و سیستم امنیتی ارتقا داده شود. این مسجد صد و ده سال است که خانۀ معنوی جامعۀ مسلمانان لیپکا تاتار (Lipka Tatar) است.
 
لیپکا تاتارها گروه از مسلمانان لیتوانی‌الاصل و لهستانی‌الاصل هستند که همان زمان که پدربزرگ ترامپ در سال 1885 از آلمان راهی آمریکا شد تا با راه‌اندازی میخانه و فاحشه‌خانه در کانادا ثروت خانوادگی خود را گسترش دهد، آنها نیز به آمریکا مهاجرت کردند.

اما اکنون با وجود سوانح مرتبط با اسلام‌هراسی که از زمان انتخابات اوج گرفته است، قدیمی‌ترین خانواده‌های مسلمان آمریکا سعی دارند خوش‌بین باشند.

جو آئوسی که یک مسلمان 80 ساله است می‌گوید: "به نظر من این اسلام‌ستیزی موقتی است. ریشۀ آن یا جهل و بی‌اطّلاعی مردم است که جز زندگی خودشان چیز دیگری نمی‌دانند، یا این که از رویۀ سیاستمداران مبنی بر «تفرقه بیانداز و حکومت کن» نشئت گرفته است."

حسن ایگرام با اشاره به افزایش مسلمان‌آزاری در امریکا از زمان انتخابات می‌گوید حتّی اگر ترامپ با این قِسم کارها موافق نباشد، زمینه را برای وقوع چنین اتّفاقاتی مهیا ساخته است.

کن زویزدیچِ مسلمان نیز معتقد است که این وضعیت گذرا است و تا پنجاه یا صد سال دیگر مسلمانان نیز همانند بقیه به عنوان جزئی از فرهنگ و جامعۀ امریکا پذیرفته خواهند شد.

ریچارد عمر می‌گوید مسلمانان افرادی بد و شریر تصویر شده‌اند. اما مثل همه، در بین مسلمانان هم افراد بد و شریر وجود دارد.

آلیسا هفوت که پیش از پیروزی ترامپ نیز تلاش داشت مسلمانان را ترغیب کند تا مسجد را به خانۀ معنوی همسایگان و جهانیان تبدیل سازند تا نشان دهند اسلام از قدیم بخشی از جامعۀ آمریکا بوده است، معتقد است که هم‌اکنون با پیروزی ترامپ، باید بیش از پیش در مسیر این هدف گام برداشته شود.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.