وعده ترامپ برای احیای قدرت مسیحی

رئیس جمهور سابق آمریکا در سخنرانی‌اش در هتل نشویل قول داد که خدا را به عرصه عمومی بازگرداند و کشوری را که به گفته او از زمان خروجش از کاخ سفید از هم پاشیده‌است، بازسازی کند.

به گزارش دین آنلاین به نقل از رلیجن نیوز در شبی مملو از لفاظی‌های آخرالزمانی، آهنگ‌های میهن پرستانه و وعده‌های انتخاباتی، دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا، وعده داد که سال آینده پیروزمندانه به کاخ سفید باز می‌گردد و واعظان مسیحی را دوباره در فرهنگ آمریکایی به قدرت می‌رساند.

ترامپ حین سخنرانی در سالنی پر از واعظان مسیحی رادیو و تلویزیون، خود را دوست، معتقد و کسی که آماده است خدا را به جایگاه واقعی خود در فرهنگ آمریکایی بازگرداند، توصیف کرد. او گفت: «اگر من وارد شوم، شما از قدرت در سطحی استفاده خواهید کرد که قبلا هرگز از آن بهره نبرده‌اید”.

رییس جمهور پیشین آمریکا در این سخنرانی که بیش از یک ساعت به طول انجامید، مسیحیان انجیلی را گروهی تحت آزار و اذیت رئیس جمهور کنونی، جو بایدن، معرفی کرد. او گفت که یکی از اولین اقداماتش در دوره دوم ریاست جمهوری ترامپ، تشکیل یک کارگروه برای ریشه‌کن کردن “تعصبات ضد مسیحی” است.

ترامپ در ادامه تلاش کرد با آیات کتاب مقدس و وعده‌های صلح جهانی، مخاطبان مذهبی را جذب کند. او به نقل از موعظه عیسی در کوه گفت: “انجیل می‌گوید خوشا به حال صلح سازان”. من یک صلح‌جو خواهم بود و تنها رئیس‌جمهوری خواهم‌بود که می‌تواند بگوید – و این را با قاطعیت می‌گویم – که از جنگ جهانی سوم جلوگیری خواهم‌ کرد.

ترامپ اعتراف کرد که اگرچه خیلی مسیحی خوبی نیست و چیز زیادی درباره کتاب مقدس نمی‌داند، اما ایمان دارد و همیشه از خدا دفاع می‌کند. این جملات تشویق شدید شرکت کنندگان در جلسه را به همراه داشت. اما بیشترین تشویق زمانی شکل گرفت که او قول داد کوپن‌های مدرسه را گسترش دهد، مرزهای جنوبی ایالات متحده را مهر و موم کند و از شرکت مردان تراجنسیتی در ورزش‌های زنانه جلوگیری کند. او عهد کرد که با وجود او در جایگاه رئیس جمهور، آمریکا تنها دو جنسیت خواهد داشت، مرد و زن.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.