اعتراض هزاران تن از مردم بنگلادش به کشتار مسلمانان روهینگیا

هزاران نفر از مردم بنگلادش در اعتراض به کشتار و آزار و اذیت مسلمانان در میانمار به خیابان‌های داکا، پایتخت این کشور ریختند و در مقابل یکی از مساجد ملّی این کشور تجمّع کردند.

به گزارش دین‌آنلاین به نقل از فاکس نیوز، در پی شدّت گرفتن خشونت‌ها علیه مسلمانان در ایالت راخینِ میانمار، در روز جمعه مردم با سر دادن شعار «مسلمانان روهینگا را نکشید» در داکا دست به راهپیمایی زدند.

معترضان که اعضای گروه‌های مختلف اسلامی بنگلادش بودند،  با وجود مراقبت‌های شدید امنیتی، تمثالی از «آنگ سان سو چی» رهبر میانمار و همچنین پرچم این کشور را به آتش کشیدند.

علاوه‌براین، سازمان عفو بین‌الملل از بنگلادش خواست که مسلمانانی را که از کشور فرار کرده‌اند به‌زور به میانماری که دیگر آنها را شهروند خود نمی‌داند بازنگردانند.

در طی خشونت‌های صورت‌گرفته علیه مسلمانان این کشور، هزاران تن از مسلمانان بنگلادش بالاجبار از خانه‌های خود بیرون رانده‌ شده‌اند. 500 هزار مسلمان روهینگیاییِ فاقد ویزا در بنگلادش زندگی می‌کنند که از دهۀ 1970 در قالب چند موج به این کشور وارد شده‌اند. حدود 33 هزار پناهندۀ مسلمان روهینگیایی دارای ‌ویزا نیز در دو اردوگاه در جنوب محلۀ «بازار کاکس» زندگی می‌کنند.
 

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.