نارضایتی در اندونزی به دلیل مهاجرت مسلمانان روهینگیا

مهاجرت پناهندگان مسلمان میانمار به اندونزی با واکنش منفی در این کشور روبرو شده‌است.

به گزارش المصور، بر اساس داده‌های کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد، بیش از ۱۵۰۰ روهینگیایی از نوامبر وارد اندونزی شده‌اند.

این درحالی است که حضور گسترده این آوارگان در اندونزی با افزایش نارضایتی مردم محلی از تعداد قایق‌هایی که وارد می‌شوند، مواجه شده است.

در همین رابطه، جمعیت زیادی از دانشجویان اندونزیایی به مرکز کنفرانسی که صدها نفر از روهینگیاها در آچه در آن اقامت دارند، هجوم بردند و خواستار اخراج آن‌ها شدند.

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در همین رابطه اعلام کرد که از مشاهده حمله اوباش به مکانی که خانواده‌های پناهجوی آسیب پذیر در آن مستقر هستند، بسیار ناراحت شده است.

سال‌ها است که روهینگیایی‌ها میانمار را ترک کرده‌اند و عموماً به آن‌ها به‌عنوان خارجی‌هایی که از جنوب آسیا آمده‌اند نگاه می‌شود. این افراد معمولا برای پناهندگی به اندونزی و مالزی می‌روند.

اندونزی، بزرگ‌ترین کشور مسلمان جهان، کنوانسیون ۱۹۵۱ سازمان ملل در مورد پناهندگان را امضا نکرده است، اما سابقه پذیرش پناهندگان را دارد.

اندونزی از مقامات میانمار خواسته است تا خشونت علیه مسلمانان روهینگیا را متوقف کند و در عین حال اعلام کرده است که اقدامات سختی را علیه قاچاقچیان انسان که در موج اخیر ورود به این کشور دخیل هستند، اتخاذ خواهد کرد.
منبع: ایکنا

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.