تلاش اندوزی برای رسیدن به‌ جایگاه بزرگترین صادرکننده‌ محصولات حلال جهان

اندونزی با افزایش تولید محصولات حلال از طریق تسهیل صدور گواهینامه حلال، به دنبال تبدیل شدن به بزرگ‌ترین صادر کننده محصولات حلال جهان در دو سال آینده است.

به گزارش انتره نیوز، برنامه صدور گواهینامه رایگان حلال (صحتی) یکی از راهبردهای اداره تضمین محصول حلال (BPJPH) وزارت امور دینی اندونزی برای حمایت از محصولات حلال است.

عقیل ارحام، رئیس این اداره گفت: این اقدام همچنین در راستای تلاش ما برای تبدیل اندونزی به تولیدکننده شماره یک محصول حلال تا سال ۲۰۲۴ است. وی ابراز امیدواری کرد که برنامه صحتی تعداد محصولات حلال تولید شده توسط مشاغل داخلی به ویژه بنگاه‌های خرد، کوچک و متوسط ​​ (MSME) را افزایش دهد.

وی افزود: اندونزی، با ۶۴ میلیون شرکت کوچک و متوسط ​​خود، توان تبدیل شدن به بزرگ‌ترین تولیدکننده محصولات حلال را دارد و برای دستیابی به این هدف، اداره تضمین محصول حلال باید به مسائل مربوط به گواهی حلال رسیدگی کند.

وی تأکید کرد: اقدامات راهبردی برای کمک به شرکت‌های کوچک و متوسط ​​برای دریافت گواهی حلال مورد نیاز است، زیرا فقدان اقدامات مناسب می‌تواند منجر به طولانی‌شدن روند صدور گواهینامه حلال شود.

ارحام افزود: این بدان معناست که با روند کنونی ما پس از چند قرن می‌توانیم برای همه محصولات گواهینامه حلال صادر کنیم. بنابراین نمی‌توانیم از روش معمولی استفاده کنیم و باید کار را سرعت بدهیم. یکی از برنامه‌های ما صدور گواهینامه حلال رایگان است.

او تأکید کرد: مالزی، طبق گزارش‌های جهانی حلال، تقریباً یک دهه است که رتبه اول صنعت حلال جهانی را به خود اختصاص داده است؛ این در حالی است که آنها از اندونزی الگوبرداری کردند.

وی همچنین بیان کرد که برنامه صدور گواهینامه حلال رایگان نشان‌دهنده حمایت دولت از توسعه صنعت حلال است، به ویژه اینکه انجمن مذکور، سهمیه ۳۵۰ هزار گواهی حلال رایگان را برای مشاغل ملی ارائه کرده است.

منبع: ایکنا

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.