گشایش مسجد ۱۰ هزار نفری در اندونزی با پیام صلح و مدارا

شهر سولو در اندونزی قرار است در ماه آینده مسجدی ۱۰ هزار نفری را با الهام از معماری مسجد جامع شیخ زاید ابوظبی افتتاح کند.

حسین باگیس، سفیر اندونزی در امارات متحده عربی، به گلف نیوز گفت که پس از افتتاح، این مسجد می‌تواند همزمان ۱۰ هزار نمازگزار را در خود جای دهد.

باگیس در آستانه اجلاس سران گروه ۲۰ که قرار است ماه آینده در بالی برگزار شود و امارات متحده عربی به عنوان مهمان به آن دعوت شده است صحبت می‌کرد.

وی افزود: این مسجد در زادگاه «جوکو ویدودو»، رئیس‌جمهور اندونزی واقع شده است و یکی دیگر از نمادهای دوستی بین دو ملت است.

این مسجد اندونزیایی، کوچک‌تر از مسجد شیخ زاید ابوظبی است که می‌تواند ۴۰ هزار نمازگزار را در خود جای دهد، اما مانند همتای خود، برای رساندن پیام صلح و مدارای اسلام ساخته شده است. این مسجد همچنین دارای نمای سفید مشابه مسجد شیخ زاید و همانند آن دارای گنبدهای و طاق‌های زیبا است.

روابط دوجانبه اندونزی و امارات در سال‌های اخیر تقویت شده است. امارات متحده عربی خیابانی را در منطقه سفارتخانه‌های پایتخت خود به نام خیابان «جوکو ویدودو»، رئیس‌جمهور اندونزی نامگذاری کرده و همچنین در حال ساخت این مسجد است تا به نام رهبر اندونزی نامگذاری شود.

همچنین یک ابتکار در حال انجام است که علمای اندونزیایی بیشتری، امامت نماز در مساجد در سراسر امارات متحده عربی را بر عهده داشته باشند. باگیس گفت: برای این هدف، بهره‌مندی از ۲۰۰ امام جماعت تا پایان سال ۲۰۲۲ پیش‌بینی شده است. در حال حاضر، تعداد روحانیانی که در اینجا خدمت می‌کنند ۴۱ نفر است و ۲۹ نفر دیگر در اواسط اکتبر به این تعداد افزوده می‌شود.

مسجد جامع شیخ زاید براساس رتبه‌بندی وب‌سایت گردشگری «تریپ‌ادوایزر» در سال ۲۰۲۲، یکی از برترین جاذبه‌های گردشگری در جهان معرفی شد. این مسجد در زیرمجموعه «جاذبه‌های برتر» جایزه «انتخاب مسافران برای سال ۲۰۲۲: بهترین مقصدهای سفر» که براساس کیفیت و کمیت نظرات مسافران درباره تجربیات، تورها، فعالیت‌ها و جاذبه‌ها امتیاز داده می‌شود در رتبه اول منطقه و چهارمین رتبه جهانی قرار گرفت. این مسجد همچنین در زمینه «تورهای فرهنگی و تاریخی برتر» در رتبه نهم جهان قرار گرفت.
منبع: ایکنا

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.