با مدیرانی سر و کار داریم که تفاوت وهابیت و بهائیت را نمی دانند

«دین آنلاین» با این عناوین اقتباسی، روزنامه «رسالت» را مرور کرده است: «کاش رئیس جمهور به ملت ایران می‌گفت: در مقایسه جامعه ایران با جامعه کوفه در زمان امام حسن اشتباه کردم/آیا رئیس جمهوری برای سخن گفتن از حدیبیه و کوفه و صلح امام حسن باید با کسی هماهنگی کند؟»، «ایجاد سینمای اسلامی آرزوی کارگردان مبتلا به سرطان»، «راه انفاق جاریه‌ای دیگر هموارتر شد»، «از ۲۰۰ سال پیش برای به وجود آمدن گروهی همچون داعش برنامه‌ریزی شده بود/داعش برای ما یک تهدید بزرگ است/داعش در بحث رسانه به خوبی عمل کرده است» و «با دیدن اثار مخرب داعش احساس وظیفه کردیم/پژوهش ضعیف و کم باعث می شود که ندانیم به چه سمتی حرکت می کنیم/با مدیرانی سر و کار داریم که تفاوت وهابیت و بهائیت را نمی دانند»

روزنامه رسالت در کنار تیتر اصلی «محو غدّه سرطانی اسرائیل، اولویت اول جهان اسلام» که به قطعنامه راهپیمایی روز قدس پرداخته، این عناوین را نیز برجسته ساخته است: «دبه دوباره اوباما در ثانیه های پایانی مذاکرات هسته ای»، «رئیس جمهور: آماده همکاری گسترده تر با قدرت های اقتصادی نوظهور جهان هستیم»، «رئیس مجلس: مذاکرات با شکست مواجه شود، فعالیت فناوری هسته ای شتاب بیشتری می گیرد»، «پوتین در دیدار با روحانی: همکاری ایران و روسیه برای ثبات منطقه ضروری است»، «خرد شدن استخوان یورو در آتن»

کاش رئیس جمهوری به ملت ایران می‌گفت: در مقایسه جامعه ایران با جامعه کوفه در زمان امام حسن اشتباه کردم/آیا رئیس جمهوری برای سخن گفتن از حدیبیه و کوفه و صلح امام حسن باید با کسی هماهنگی کند؟
رسالت در سرمقاله امروز خود با عنوان «نقدی بر این همانی شرایط امروز» و به قلم سیدمسعود شهیدی، به تاکید چندباره رئیس جمهوری در خصوص ادامه راه و صلح امام مجتبی(ع) اعتراض کرده و با توجه به سوابق بلند پایه گذشته و اکنون دکتر روحانی، نوشته است که «تکرار این موضوع را نمی توان ناشی از سهولسان یا احساسات زودگذر ایشان دانست و از آن عبور کرد».
سرمقاله نویس رسالت این سخنان را به عنوان اعلان یک راهبرد بلند مدت در قبال آمریکا ارزیابی ساخته و با اشاره به شواهد دیگری
اینگونه نتیجه گرفته است که «منظور ایشان آشتی با آمریکاست» و «تاکید مکرر بر مدارا با دشمنان تاکید بر صلح حدیبیه و اکنون تاکید مکرر بر صلح امام حسن(ع)، همه در جهت یک راهبرد مشخص است».

رسالت در ادامه این سرمقاله، ضمن تشکر و قدردانی از رئیس جمهوری بابت دلبستگی و الگوبرداری از پیامبر بزرگوار اسلام(ص) و امام حسن مجتبی(ع)، با طرح سئوالاتی خواسته مانع از استفاده گزینشی از اسلام شده و از تبدیل آن به عنوان یک ابزار در خدمت یک راهبرد جلوگیری نماید. هر چند در برخی از بندها، اصلا سوالی طرح نشده اما در ضمن آنها، این مطالب و واژه ها خطاب به رئیس جمهوری بیان شده است:
– تعیین راهبرد در سیاست خارجی از سوی رئیس جمهور نوعی بیراهه روی است. این عمل با قانونگرایی و حقوقدان بودن آقای رئیس جمهوری منافات دارد.
– غفلت و بی توجهی رئیس جمهور به مواضع امام و رهبری روش‌پسندیده ‌ای نیست .
– چرا باید با بازی کردن با واژه ها و کلمات، رهبری را موافق با پذیرش صلح حسنی معرفی کنیم؟
– آیا ما باید زیاده خواهی های ظالمانه و تحمیلی آمریکا را بپذیریم؟
– دیدگاه امام حسن(ع)چه تناسبی با مدل توسعه اقتصادی صندوق بین المللی پول و بانک جهانی دارد؟
– در دیدگاه امام حسن(ع) معاویه یک دشمن است ولی در دیدگاه بانک جهانی آمریکا یک دوست است.
– نباید اتهام سازش با بزرگترین دشمن اسلام را متوجه امام مجتبی(ع) نمود. این یک اتهام بزرگ و نارواست.
– مشابه دانستن شرایط امروز ایران با شرایط دوران امام حسن مجتبی(ع)، در اولین قدم، دولت را در مظان اتهام قرار می دهد.
– امام حسن مجتبی(ع) در اثر خیانت مسئولین مجبور شدند صلح تحمیلی و ظالمانه معاویه را بپذیرند. مسئولینی که با کاخ سبز معاویه در ارتباط بودند. آیا آقای رئیس جمهوری امروز در دولت کسی را سراغ دارند که مخفیانه با کاخ سفید مرتبط باشد؟
– رئیس جمهور چرا شرایط کنونی نظام را مشابه شرایط زمان امام مجتبی دانسته و پذیرش همان صلح تحمیلی را برای شرایط کنونی تجویز می کند.
– چرا باید سپاه و ارتش و بسیج و نیروی انتظامی را که میلیون ها رزمنده شهادت طلب اند نادیده بگیریم؟ آیا ملت ایران فدایی راه ولایت نیست؟
– این ملت چه شباهتی به ملت کوفه در عصر امام حسن(ع) دارد که حتی پنج نفر پشت سر امام و رهبر نبود. آیا این مقایسه توهینی به ملت ایران نیست؟
– تردیدی نیست صلح ظالمانه ای که در زمان امام حسن تحمیل شد جام زهری بود که اطرافیان به آن امام مظلوم تحمیل کردند. اکنون چگونه می خواهیم چنین صلح ظالمانه را به ولی فقیهی که هیچ یک از شرایط زمان امام حسن(ع) را در مورد جامعه او صدق نمی کند، تحمیل کنیم.
– اگر حتی سپاه و ارتش و بسیج را هم نادیده بگیریم، مردم غیور کشورمان را چگونه می شود نادیده گرفت.
– به آقای رئیس جمهور که فرموده اند «شجاعت فقط در جنگ نیست و گاه شجاعت در صلح و عقب نشینی بالاتر است» باید گفت: شجاعت بالاتر از این، در زمانی است که آقای رئیس جمهور پشت تریبون بروند و به ملت ایران بگویند: من در مقایسه کردن جامعه کنونی ایران با جامعه کوفه در زمان امام حسن(ع) اشتباه کردم.
– موضوع صلح امام حسن (ع) مقوله ای بود که مربوط به جنگ داخلی می شود و امام حسن (ع) در برابر کفار و مشرکین قرار نداشتند. مسئله ما با آمریکا مسئله نبرد با استکبار و کفر جهانی است. «این همانی» شرایط امروز با آن روزگاران تلخ قیاس مع الفارق است.

ایجاد سینمای اسلامی آرزوی کارگردان مبتلا به سرطان/نطقی دیگر از کارگردانی که زنان سینمای ایران را فاحشه خوانده بود
این روزنامه در ستون «تحلیل رویدادها» به سخنان فرج الله سلحشور پرداخته و ذیل عنوان «حرف حسابت چیست؟» آورده است: این کارگردان سینما و تلویزیون در مراسم تجلیل از خود که در تالار مهر حوزه هنری برگزار شد، آرزویش را ایجاد سینمای اسلامی دانست و طی جملاتی تند درباره رخشان بنی اعتماد و فیلم «قصه‌ها» گفت: «شما الان را ببینید، همین الان چه کسانی را در سینما برای مردم الگو می‌کنند؟ کسی که نه ظاهر و نه واقعشان نشانی از خدا و پیغمبر ندارد. سینماگری که به راحتی به همه مسئولان اهانت می‌کند و می‌گوید فیلمم را اکران می‌کنم و مردی هم نمی‌بینم که جلوی اکران آن را بگیرد…. در این مملکت هم هیچ کس به او نمی‌گوید که خانم! حرف حساب تو چیست؟»

راه انفاق جاریه‌ای دیگر هموارتر شد
رسالت در صفحه آخر، از امکان پرداخت اینترنتی هزینه چاپ قرآن خبر داده و با اعلام هزینه مقطوع چاپ هر جلد قرآن مجید نوشته که
خیران می‌توانند با نیت‌هایی همچون کمک به توسعه فرهنگ قرآن کریم یا با در نظر گرفتن حوائج دنیوی و اخروی خود و یا به منظور بهره‌مندی درگذشتگان از ثواب این انفاق جاریه، در این طرح مشارکت کنند.
با این امکان که به همت سازمان دارالقرآن‌الکریم میسر شده، علاقه‌مندان می‌توانند از طریق سایت تلاوت، نسبت به ثبت‌نام و پرداخت اینترنتی مبلغ مورد نظر خود اقدام کنند. در این طرح هزینه چاپ هر جلد قرآن، با کیفیت کاغذ و جلد مناسب و با دوام ۷ هزار تومان خواهد بود.

از ۲۰۰ سال پیش برای به وجود آمدن گروهی همچون داعش برنامه‌ریزی شده بود/داعش برای ما یک تهدید بزرگ است/داعش در بحث رسانه به خوبی عمل کرده است
در صفحه هنری روزنامه رسالت، {گزارشی از برگزاری نشست نمایش و نقد و بررسی} «مستند «ایرانیان مرتد» در خبرگزاری مهر به چاپ رسیده است.
در بخش هایی از این گزارش که با عدم توجه به کپی پیست صحیح گزارش همراه است، آمده:
«مستند «ایرانیان مرتد» به کارگردانی حمید عبدالله زاده و تهیه‌ کنندگی عرفان طالبی در عراق ساخته شده و در آن با یکی از سران داعش که عامل اجرای حکم اعدام ۱۷۰۰ سرباز عراقی بوده، مصاحبه شده است. این مصاحبه ها برای نمایش تفکر داعش نسبت به ایرانی ها انجام شده است و به گفته کارگردان، این مستند برای مخاطب عادی جامعه ایران ساخته شده تا تهدید و خطر داعش را بهتر درک کند. مستند «ایرانیان مرتد» ۵۰ دقیقه است و در سال ۹۳ تولید شده و در چهار ماه، تدوین آن به انجام رسیده است.

حمید عبدالله زاده کارگردان این اثر: داعش برای ما یک تهدید بزرگ است
– از سال‌های گذشته، برخی که نسبت به اسلام و مسلمانان موضع داشتند تلاش کردند که اسلام را تحریک کنند. به همین دلیل اسلام انقلابی را که در آن دست برده ‌اند توسط برخی که تربیت شده خودشان است به جهانیان معرفی کردند.
– سلفیت فرقه ای است که اعتقاد دارند در بلاد اسلامی، غیر مسلمان‌ها نباید زندگی کنند. اما سلفیتی که داعش از دل آن بیرون آمد اعتقاد به کشتن کفار دارد که از نظر آنها ایرانیان نیز جزء این دسته قرار دارند.

– ‌به نظرم خوب مهره‌ ای را دشمنان انقلاب انتخاب کرده‌اند. آنها از جهاد و شهادت که جذابیت‌های خاصی برای مسلمانان دارند سوء استفاده کرده و با کمک دلارهای نفتی سعودی و قطری، جوانانی را جذب کردند که مسلمان هستند و آنها امروز تبدیل به داعش شده‌ اند. جالب این است که همین افراد آنهایی هستند که در دهه ۷۰ به کمک بچه ‌های ایرانی از بوسنی نجات پیدا کردند. اینکه حالا امروز به دشمنان ما تبدیل شده‌اند به دلیل سهل انگاری‌ هایی بوده که از جانب ما رخ داده است.
– اگر در ثبت اتفاقاتی که در حال رخ دادن است کوتاهی کنیم، اطمینان داشته باشید که خیانت برای آیندگان به حساب خواهد آمد، چرا که آنها قطعا در واقعیت دست می‌برند. با توجه به اینکه مستندسازان ایرانی با کمبود امکانات مواجه هستند اما تلاش می‌کنند در این مسیر گام‌های مثبتی بردارند.
– در ابتدا قرار بود در باره گروه مقاومت عراق فیلم بسازیم اما کم کم بنا بر شرایط موجود به این سمت گرایش پیدا کردیم. باید بپذیریم که مردم ما می‌دانند داعش خطر بزرگی برای همه جهان بخصوص ایرانیان است اما از اینکه چرا هزینه‌ ای برای مقابله با این تروریست‌ها صورت می‌گیرد، انتقاد می‌کنند.
– شبکه‌های بیگانه وابسته به دولت‌های بزرگ همواره تلاش دارند با ساخت برنامه‌هایی به مخاطبینشان که ایرانیان هستند این گونه نمایان کنند که فقر موجود در بخش‌هایی از ایران با مشکلات به وجود آمده به دلیل هزینه‌هایی است که دولت ایران برای مبارزه با تروریست ها و مخصوصا داعشی‌ها انجام می‌دهد.
– باید بپذیریم که داعش برای ما یک تهدید بزرگ است. در حقیقت این گروه تروریستی برای جنگ با ما تجهیز شده است. به این موضوع باید دقت داشته باشیم که اگر در حال حاضر در مرزهای خارج از ایران با آنها وارد جنگ نشویم و هزینه نکنیم، در آینده باید هزینه‌های هنگفت بیشتری را پرداخت کنیم، چرا که آنها به شدت هدفمند عمل می‌کنند و یکی از مهمترین اهدافشان حمله به مرزهای ایران است.
– در این مستند به هیچ عنوان به سمت بازسازی، حرکت نکردیم، تنها تصاویر بسته‌ای را برای تکمیل شدن کارمان گرفتیم. امروز بافت مردمی که در عراق وجود دارد با آنچه که در زمان جنگ با ایران شاهد بودیم متفاوت است. داعش یک برنامه‌ریزی بلندمدت دارد. از ۲۰۰ سال پیش برای به وجود آمدن چنین گروهی برنامه‌ریزی شده بود. آن افرادی که داعش را به وجود آوردند تا شیعه را هدف بگیرد، فکر نمی‌کردند روزی در برابر خودشان بایستد.

عرفان طالبی تهیه ‌کننده این اثر : داعش در بحث رسانه به خوبی عمل کرده است
– …. به لحاظ امکانات، سختی‌هایی همراه ما بود. همچنین برای شروع کارمان به روی هیچ فرد و ارگانی حساب نکردیم. اینکه چقدر موفق بودیم را نمی‌دانم اما تلاش خودمان را به کار گرفتیم.
– ‌افرادی که در مقابل گروه داعش ایستادگی می‌کنند و می‌جنگند، در واقع به نوعی از ایدئولوژی جمهوری اسلامی ایران حمایت می‌کنند. هزار و هفتصد نفر نوجوان شیعه در یک روز در عراق به شهادت رسیدند و این نشان ‌دهنده نوع تفکر داعش است. باید دقت داشته باشیم که نوک پیکان تمام این اتفاقات به سمت ایران است و این تنها به دلیل ایدئولوژی و تفکر جمهوری اسلامی ایران است.
– تا کنون قدرت به دست شیعه‌ها نبوده است اما امروز که بخشی از آنها توانستند صاحب قدرتی شوند، باعث آزار آمریکا شده‌ است و آنها از این تقسیم‌ بندی قدرت خرسند نیستند. بصره امروز شبیه بخشی از لبنان شده و در و دیوار آن تصاویر بسیاری از شهیدان را شاهد هستیم.
– داعش متخصصین بزرگی دارد، آنها بی‌سواد نیستند مخصوصا در بحث رسانه به خوبی عمل می‌ کنند و در سال ۲۰۱۳ مستندی را ساختند. »

با دیدن اثار مخرب داعش احساس وظیفه کردیم/پژوهش ضعیف و کم باعث می شود که ندانیم به چه سمتی حرکت می کنیم/با مدیرانی سر و کار داریم که تفاوت وهابیت و بهائیت را نمی دانند
رسالت در کنار گزارش فوق، به چهل و ششمین جلسه سینما روایت نیز پرداخته و گزارشی از اکران و بررسی فیلم مستند «ایرانی های مرتد» در آن مرکز را منتشر ساخته است. در این گزارش، عنوان «بودجه ۱۲ میلیاردی مرکز گسترش کجا هزینه می شود؟» برجسته شده و فرازهای ذیل روایت شده است:

«عرفان طالبی، تهیه کننده: با دیدن اثار مخرب داعش احساس وظیفه کردیم
– در شرایط امروز منطقه با موضوعی روبرو هستیم که عده ای آن را یک پدیده اجتماعی می دانند و برخی هم از آن به عنوان ابزاری در دست سیاست گذاران بزرگ نام می برند. در حقیقت جریان تکفیری و سلفی، مخرب ترین اثرش را به روی کشورهایی گذاشته که در نزدیکی ما قرار دارند. با دیدن چنین شرایط مخربی احساس وظیفه کردیم که نقش خود را تا آنجا که توان داریم ایفا کنیم.
– در همان ابتدا که سوریه با مشکلات داخلی مواجه شد، افرادی به سمت این کشور سرازیر شدند. در همان اوایل شاید کسی فکرش را نمی کرد که این حضور تروریست ها ریشه دار باشد. موضوعی که باعث شد این جریانات تروریستی موفق به جذب نیرو شوند، استفاده از تبلیغات رسانه ای بود. تصور کنید دو نفر از گروهک داعش ایستاده اند و می خواهند حکمی را اجرا کنند، غیر از آنها دوربینی قرار دارد که این تصاویر را ضبط می کند تا در معرض دید همگان قرار دهد. آنها به دنبال تاثیراتی بودند که رسانه بر مخاطب می گذارد.
– داعش که متوجه تاثیر رسانه شده بود به سمتی حرکت کرد و تا جایی پیش رفت که در سال ۲۰۱۳ فیلم سینمایی «شعله های جنگ» را ساخت و پای برخی منتقدان را نیز برای نقد این فیلم به میان آورد تا در مورد ساختار این اثر سینمایی حرف بزنند.
– متاسفانه در طی این مدت از طرف ما هیچ اتفاق رسانه ای نیز نیفتاد. ما بر اساس حس وظیفه ای که به طور شخصی داشتیم پا در این عرصه نهادیم و تلاش کردیم تا چهره اصلی داعش را نشان دهیم. آنها از خود چهره ای به نمایش گذاشته بودند که باعث رعب و وحشت دیگران می شد و قبل از اینکه در حمله ای پیروز شوند ساکنین، محل را ترک می کردند. یکی از اهداف ما این بود که قدرت مقاومت عراق را نشان دهیم و بگوییم این گروه مقاومت در بسیاری از رویارویی ها که با داعش داشته، پیروز میدان بوده است.
– این مستند حاصل دو سفر به عراق بوده است که در دومین سفر با هزینه شخصی در میدان جنگ، گروه مقاومت عراق را همراهی کردیم. دریافتیم اگر بخواهیم وارد نامه بازی های اداری برای کمک مالی شویم فرصت مناسب مان را از دست خواهیم داد. تنها با یک تیم ۳ نفره به همراه گروه مقاومت که در برابر داعش ایستادگی می کرد فیلم مان را ساختیم.

محمد تقی فهیم منتقد سینما: پژوهش ضعیف و کم باعث می شود که ندانیم به چه سمتی حرکت می کنیم
– اینکه یک تیم چند نفره بر اساس دغدغه های شخصی پا به عرصه خطرناکی گذاشته اند قابل درک است اما باید در باره ساختار آن در جایگاه یک منتقد شروع به صحبت کنیم. این فیلم به نوعی جزءدسته فیلم های پروپاگاندا قرار می گیرد یعنی فیلم های مستند تبلیغی که پیش از این برخی از کشورها همچون روسیه این کار را انجام داده اند.
– ما در مورد بحث داعش بسیار ضعیف عمل کرده ایم و می توانستیم در سینمای مستند بیش از اینها فعالیت داشته باشیم….. متاسفانه مراکز ما در خواب به سر می برند و یکی از ایرادهایی که به آنها وارد است این است که همچنان به دنبال این هستند نسل اول مستندساز را به فیلمسازی مشغول کنند
– پژوهش ضعیف و کم باعث می شود که ندانیم به چه سمتی حرکت می کنیم. باید با یک طرح تحقیقی قوی به سراغ ساخت مستند رفت. این مستند از حجم زیاد موسیقی رنج می برد که به نظرم می توانست به این اندازه نباشد. مستندساز باید علاوه بر امکانات، یک چیز دیگر را داشته باشد و آن هم خلاقیت است. این نکته می تواند فیلم را به تحولات خوبی برساند.
– مدیران ما یا خواب هستند یا خود را به خواب زده اند که به نظرم گزینه دوم درست است و نمی توان کاری کرد. افرادی که با مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در ارتباط هستند و خود را کارگردان معرفی می کنند واقعاً چه اثاری می سازند؟ بودجه ۱۰ الی ۱۲ میلیاردی مرکز چه می شود؟ چگونه خرج می شود؟ زمانی که طرح های پذیرفته شده توسط مرکز را مرور می کنیم الحمد لله در باره همه چیز طرح تصویب کرده اند جز در باره مستند بحران و مستندهای استراتژیک.
– بدون اغراق بیشتر موضوعات در باره گل و بلبل است که به تصویب می رسند. در واقع مهم ترین جایی که باید در باره این نوع استراتژی ها دارای برنامه باشد، با مسیری که طی کرده نشان می دهد از این نگاه فاصله گرفته است. فیلمسازی دولتی ما اپوزیسیون است. این مدیران افتخار می کنند با نسل اول مستندسازان دیالوگ برقرار کنند…. داعش توانسته فیلم سینمایی بسازد و ما در موردش با بی اعتنایی مدیران مواجه هستیم. آقایان، اولویت ها را رها کرده اند.

حمید عبدالله زاده کارگردان: مدیری تفاوت وهابیت و بهائیت را نمی دانست
– بنده در مورد وهابیت و داعش نزدیک به ۴ سال پیش شروع به تحقیقات کردم و طرحی را بر همین اساس آماده کردم و آن را برای ساخت به مدیران فرهنگی ارائه دادم اما نکته جالب توجه بی اهمیتی مسئولین بود و هر کدامشان چیزی را می گفتند که مرا متعجب می کرد. حتی یادم هست مدیری که تفاوت وهابیت و بهائیت را نمی دانست، به من گفت: «این همه موضوع چرا به دنبال چنین مسئله ای می روی؟» باید بگویم اگر طی این سال ها بر روی مسائل اعتقادی این گروه ها کار می شد، قطعاً درصد اتفاق هایی از این دست پایین می آمد.
– پیش از این فیلمی ساختم که چرا باید در عراق هزینه کنیم؟! بسیاری از مردم دلایل چنین کارهایی را نمی دانند. در نتیجه شبکه های بیگانه از این فرصت استفاده می کنند و با تبلیغاتی از این دست که حاکمیت، بودجه کشور را به بیراهه می کشاند، مردم را دچار فهم اشتباه از موضوعات می کنند. مردم ما باید بدانند که چرا امروز باید در سوریه و عراق حضور داشته باشیم؟
– شبکه هایی همچون بی بی سی در ابتدا اعتماد مخاطب را جذب می کنند و از راهی که او آنها را تایید کند وارد می شوند و کم کم در خلال کارشان حرف خود را می زنند و مخاطب را با شیوه غیر مستقیم با خودهمراه می کنند. چرا من نباید از این روش استفاده کنم چون بی بی سی نیستم؟! مستندی ساختم در ارتباط با بشار اسد که او را تایید نکرده بودم و واقعیات را نشان داده بودم اما به مخاطب نشان داده بودم که با این وجود باید از او حمایت کرد و دلایل را نیز عنوان کرده بودم که متاسفانه اجازه پخش پیدا نکرد. نباید ترسید، اگر مخاطب را با شیوه درست آگاه کنیم می توانیم همچون مستندی که شبکه های بیگانه می سازند جذب مخاطب داشته باشیم و آنها را با مسائل بسیاری آشنا کنیم.»

دیگر عناوین منتشر شده در روزنامه امروز، از این قرار است:
تجلیل از هنرمندان عاشورایی در افتتاحیه فیلم رستاخیز، دوشنبه ۲۲ تیرماه در باغ موزه دفاع مقدس
برگزاری ششمین اجلاس عمومی مجمع جهانی اهل‌بیت در مرداد ماه
محمد رضا ورزی: در تهران دیگر خبری از معماری انقلاب نیست
کریمی‌قدوسی: غربی‌ها به زودی به رفراندوم در فلسطین تن می‌دهند

«دین آنلاین» با این عناوین اقتباسی، روزنامه «رسالت» را مرور کرده است: «کاش رئیس جمهور به ملت ایران می‌گفت: در مقایسه جامعه ایران با جامعه کوفه در زمان امام حسن اشتباه کردم/آیا رئیس جمهوری برای سخن گفتن از حدیبیه و کوفه و صلح امام حسن باید با کسی هماهنگی کند؟»، «ایجاد سینمای اسلامی آرزوی کارگردان مبتلا به سرطان»، «راه انفاق جاریه‌ای دیگر هموارتر شد»، «از ۲۰۰ سال پیش برای به وجود آمدن گروهی همچون داعش برنامه‌ریزی شده بود/داعش برای ما یک تهدید بزرگ است/داعش در بحث رسانه به خوبی عمل کرده است» و «با دیدن اثار مخرب داعش احساس وظیفه کردیم/پژوهش ضعیف و کم باعث می شود که ندانیم به چه سمتی حرکت می کنیم/با مدیرانی سر و کار داریم که تفاوت وهابیت و بهائیت را نمی دانند»مرور مطبوعات/ ‌شنبه‌ ۲۰ تیر/ روزنامه رسالت

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.