کلیسای کاتولیک و اولین قدیس ۱۵ ساله از نسل هزاره

یک نوجوان متولد لندن که در ١۵ سالگی بر اثر سرطان خون درگذشت، قرار است اولین قدیس نسل هزاره کلیسای کاتولیک شود.

به گزارش دین‌آنلاین به نقل از گاردین، کارلو آکوتیس یک اعجوبه کامپیوتر بود که قبل از مرگش در سال ٢٠٠۶ به گسترش آموزش آنلاین در کلیسای کاتولیک کمک کرد. پاپ فرانسیس حکم داد که وقوع دومین معجزه که پس از مرگ آکوتیس به او نسبت داده شده‌است، این نوجوان را واجد شرایط قدیس کردن کرده‌است.

آکوتیس در سال ۱۹۹۱ در لندن متولد شد. او در کودکی به همراه والدین ایتالیایی خود، آندره آکوتیس و آنتونیا سالزانو به میلان نقل مکان کرد.

سالزانو قبلاً به یک روزنامه گفته بود که پسرش از سه سالگی می‌خواست از کلیساهای میلان زیارت کند و پول جیبی خود را به مردم فقیر شهر اهدا می‌کرد.

او گفت که آکوتیس همچنین از همکلاسی‌هایی که والدینشان طلاق می‌گرفتند، حمایت و از همسالان معلول مورد آزار و اذیت دفاع می‌کرد و وعده‌های غذایی و کیسه‌‌های خواب‌ را برای افراد کارتون خواب در میلان می‌برد.

آکوتیس در حالی که هنوز دانش‌آموز مدرسه ابتدایی بود کدنویسی را آموخت. او سپس وب‌سایت‌هایی برای سازمان‌های کاتولیک و همچنین وب‌سایتی که معجزات را در سراسر جهان ثبت می‌کرد، ایجاد کرد.

معجزات قدیس نوجوان

در آیین کاتولیک، مردم می‌توانند برای افراد متوفی که معتقدند در بهشت هستند، دعا کنند و از آنها بخواهند تا برای بهبود افراد بیمار با خدا سخن بگویند.

اگر فرد بیمار پس از آن بهبود غیر منتظره‌ای داشته باشد، این تغییر شرایط می‌تواند توسط واتیکان به عنوان یک معجزه طبقه‌بندی شود. اگر دو معجزه به شخص متوفی نسبت داده‌ و توسط پاپ تأیید شود، آن‌گاه او واجد شرایط قدیسی خواهد بود.

آکوتیس نیز پس از تأیید معجزاتی که به او نسبت داده شده‌بود توسط پاپ فرانسیس قدیس اعلام شد. اولین مورد پسری هفت ساله از برزیل پس از تماس با یکی از لباس‌های آکوتیس از یک اختلال نادر پانکراس بهبود یافت. یک کشیش نیز از طرف کودک به آکوتیس دعا کرده‌بود.

همچنین واحد اختصاصی کلیسای کاتولیک برای بررسی اعتبار معجزات اکنون ادعاهایی را بررسی کرده‌است که یک زن کاستاریکایی پس از یک تصادف دوچرخه در فلورانس در سال ۲۰۲۲ هنگام توسل مادرش به آکوتیس از بهبودی معجزه‌آسایی برخوردار شده است.

 

پیشنهاد سردبیر: این مطلب را نیز بخوانید!

 

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.