اتهام یکی از مقامات بلندپایه کلیسای کاتولیک به آزار جنسی در استرالیا

یکی از بلندپایه‌ترین مقامات دستگاه کلیسای کاتولیک در استرالیا به تجاوز به عنف و جرائم جنسی متهم شد.

به گزارش فرانس۲۴ نوشت: پس از تحقیقات مفصل کلیسای استرالیا، اسقف اعظم «کریستوفر آلن ساندرز» به جرم ارتکاب جرائم جنسی بازداشت شد. پلیس اعلام کرد ساندرز به ۱۴ مورد تجاوز جنسی متهم شده است. این مرد ۷۴ ساله که قرار است روز پنجشنبه در دادگاه حاضر شود، به سه فقره «برخورد ناشایست با کودکان» ۱۶ تا ۱۸ ساله نیز متهم شده است.

اسناد دادگاه نشان می دهد که جرایم ساندرز بین سال های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۴ رخ داده است. ساندرز برای بیش از ۲۰ سال ریاست اسقف بروم، یک منطقه ساحلی گسترده در شمال غربی استرالیا را بر عهده داشت که ده‌ها جامعه بومی دورافتاده و منزوی را در خود جای داده است. او در سال ۲۰۲۰ زمانی که اتهامات سوء استفاده جنسی برای اولین بار در رسانه های محلی منتشر شد، از سمت اسقف‌گری کنار رفت – اما عنوان افتخاری اسقف ممتاز را حفظ کرد.

با اینکه تحقیقات اولیه پلیس نتوانست شواهدی علیه این اسقف بیابد، اما کلیسا در سال ۲۰۲۲ با اختیارات ویژه‌ای که پاپ فرانسیس داده بود، موفق شد جرائم او را اثبات کند. یافته های محرمانه کلیسا بعداً با پلیس در میان گذاشته شد و پلیس پس از آن تحقیقات خود را دوباره آغاز کرد.

گفتنی است این اولین بار نیست که یک مقام ارشد در کلیسای استرالیا به جرائم جنسی متهم می‌شود. جورج پل، کاردینال استرالیا و کارگزار واتیکان، در سال ۲۰۱۹ به اتهام آزار جنسی زندانی شد – اما محکومیت او سال بعد لغو شد.

منبع: شفقنا

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.