نگرانی کلیسای آلمان از ظهور احزاب بیگانه‌هراس

در بحبوحه نگرانی‌های روزافزون در مورد افزایش حمایت از گروه‌های بیگانه‌هراس و یهودی‌ستیز در میان رای‌دهندگان آلمانی، رهبران کاتولیک در آلمان تأکید کردند که ایدئولوژی آنها با ارزش‌های مسیحی و دموکراتیک ناسازگار است.

به گزارش دین‌آنلاین به نقل از واتیکان نیوز، کلیسای کاتولیک در آلمان نگرانی‌های فزاینده‌ای در مورد ظهور گروه‌های راست افراطی، یهود‌ستیز و ضد دمکراتیک دارد که در آستانه انتخابات پارلمان اروپا در ژوئن از حمایت رای‌دهندگان آلمانی برخوردار شده‌اند. این انتخابات مهم منطقه‌ای و محلی امسال برگزار می‌شود.

نگرانی به ویژه درباره گروه‌های رادیکال مانند راه سوم، هیمت و AfD (آلترناتیو برای آلمان)، یک حزب ملی گرای آلمانی، بدبین به اروپا و ضد مهاجرت است که در حال حاضر در رتبه دوم نظرسنجی‌ها پس از CDU/CSU، اتحاد سیاسی راست میانه دموکرات مسیحی قرار دارد.

اسقف ها، زنان و مردان مذهبی و سازمان های کاتولیک اعلام کرده‌اند که نمی‌توانند ایدئولوژی این احزاب را بپذیرند و آن را با ارزش‌های مسیحی و دموکراتیک ناسازگار می‌دانند.

تظاهرات ضد راست افراطی در آلمان در هفته‌های گذشته پس از انتشار گزارشی مبنی بر ملاقات رهبران نئونازی در پوتسدام در ۲۰ نوامبر ۲۰۲۳ برای بحث در مورد اخراج میلیون‌ها مهاجر، از جمله برخی با تابعیت آلمان، در این کشور افزایش یافته‌است. برخی از اعضای AfD در این نشست حضور داشتند، اگرچه این حزب گفت که هیچ ارتباط سازمانی یا مالی با این رویداد ندارد و در قبال آنچه در آنجا مطرح شد مسئول نیست.

برای بسیاری این اقدامات بیداری مجدد خاطرات تاریک ظهور ناسیونال سوسیالیسم در دهه سی تلقی می‌شود. به همین دلیل، جمعیت زیادی از مردم در چندین شهر بزرگ آلمان از جمله هامبورگ و آخن در اعتراض به این ملاقات به خیابان‌ها آمده‌اند و خواستار ممنوعیت AfD شده‌اند، اما بسیاری از مخالفان AfD استدلال می‌کنند که چنین حرکتی به اینگونه احزاب اجازه می‌دهد خود را قربانی نشان دهند.

منبع واتیکان نیوز
مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.