آزادی مؤمن مسیحی نقد و بررسی می‌شود

نشست نقد و بررسی کتاب «آزادی مؤمن مسیحی و چند اثر کوتاه دیگر» اثر مارتین لوتر روز سه‌شنبه ۱۲ مرداد در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی مرکز فرهنگی شهر کتاب،‌ نشست هفتگی شهر کتاب با محوریت نقد و بررسی کتاب «آزادی مؤمن مسیحی و چند اثر کوتاه دیگر» اثر مارتین لوتر روز سه‌شنبه ۱۲ مرداد در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود.

نوشته‌های حاضر نمایی کلی از مساله‌ مهم نجات و راه رسیدن به آن رادر الاهیات مارتین لوتر عرضه می‌کنند. مساله‌ لوتر این است که چگونه می‌توان از قیدوبند شریعت، گناه و مرگ آزاد شد و نجات پیدا کرد. از نگاه او، شریعت، گناه و مرگ زنجیرهایی‌اند که ما را از رسیدن به آزادی و نجات بازمی‌دارند.

آنچه لوتر در نقد و رد شریعت می‌گوید انکار کارایی و تأثیر آن در حصول آمرزیدگی و نجات است. انکار این کارایی و تأثیر، تأکید بر این اصل اساسی است که انسان نمی‌تواند در معامله‌ای سرراست، اعمالِ شرعی انجام دهد و، درمقابل، مزد طلب کند.

«آزادی مؤمن مسیحی و چند اثر کوتاه دیگر» به‌تازگی با ترجمه محمد صبائی توسط نشر کرگدن منتشر شده و نشست نقد و بررسی آن، با حضور محمدرضا عدلی، ارسطو میرانی و محمد صبائی همراه است.

این‌برنامه روز سه‌شنبه ۱۲ مرداد از ساعت ۱۱ صبح در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار و به‌طور زنده از اینستاگرام مرکز فرهنگی شهرکتاب به نشانی ketabofarhang، کانال تلگرام bookcitycc و صفحه‌ این مرکز در پایگاه اینترنتی آپارات پخش می‌شود.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.