رئیس خلیفه گری ارامنه ایران: کمیته جهانی با هدف مقابله با اهانت به مقدسات ادیان تشکیل شود

رئیس خلیفه گری ارامنه ایران گفت: این روزها شاهد اتفاق غم‌انگیزی هستیم که بنیاد صلح ادیان را به خطر انداخته است.

اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان امروز طی سخنانی در نشست علمی «بی احترامی به ادیان و آزادی بیان» که به همت مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه‌های علمیه و با مشارکت مجمع جهانی اهل بیت علیهم اسلام و مرکز اسلامی لندن برگزار شد، در سخنانی با اشاره به اتفاقاتی که بنیان صلح را در جهان به خطر انداخته است ادیان الهی را پیام آوران صلح دانسته و تابعین ادیان را هم دنباله کنندگان این صلح معرفی کرد.

او افزود: پس هر چیزی که این صلح را به خطر بیاندازد محکوم است اما متاسفانه انسان‌ها با غرورشان و عدم فهم تعالیم انبیاء همزیستی مسالمت آمیز و صلح آمیز را به خطر می‌اندازند و به نام آزادی باعث جنایات زیادی می‌شوند و ما تمام خشونت‌ها و صحبت‌های نفرت پراکن را محکوم می‌کنیم.

اسقف سرکیسیان در ادامه با ابراز خوشحالی از زندگی توام با صلح در تهران، ایران را مأوایی برای ادیان و صلح دانست و با اشاره به خشونت‌های موجود علیه ادیان ابراز امیدواری کرد: دنیا با رسانه‌هایی که در اختیار دارد با تمام این مدل خشونت‌ها مقابله کند.

رئیس خلیفه گری ارامنه ایران ادامه داد: این روزها شاهد اتفاق غم‌انگیزی هستیم که بنیاد صلح ادیان را به خطر انداخته است؛ متأسفانه انسان‌ها با غرور و عدم فهم تعالیم انبیاء، همزیستی مسالمت‌آمیز و صلح را به خطر می‌اندازند و به نام آزادی بیان، باعث جنایات زیادی می‌شوند.

او همچنین با یادآوری مسئولیت همه ملت‌ها و دولت‌های جهان برای ایجاد فضایی امن در برخورداری پیروان ادیان از آزادی مذهبی، تأکید کرد: معتقدم باید کمیته جهانی برای جلوگیری از اهانت به مقدسات ادیان تشکیل شود و خشونت و نفرت را پایان دهد.

منبع خبرگزاری شفقنا
مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.