پیروزی ۲۹ نامزد مسلمان در انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا

نتایج انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا پیروزی بی سابقه ۲۹ نامزد مسلمان را در سطح شوراهای محلی، ایالتی و فدرال نشان می‌دهد.

به گزارش الخلیج الجدید، این اطلاعات از سایت «میدل ایست آی» از قول مرکز آمریکایی«جیتپک»( Jetpac) و شورای روابط آمریکایی- اسلامی (Cair)) نقل شده است.

در حالی که انتخابات در بسیاری از آن کرسی ها هنوز نهایی نشده، داده های مرکز جیتپک نشان می دهد که تاکنون ۲۹ نامزد مسلمان در هجده ایالت پیروز شده اند.

در انتخابات میان دوره ای آمریکا ۱۴۵ نامزد مسلمان شرکت کردند که برای کسب کرسی در شوراهای محلی، ایالتی و فدرال با دیگر نامزدها به رقابت پرداختند. از این تعداد ۴۸ نامزد برای عضویت در مجالس قانونگذاری ایالتی که در ۲۳ ایالت با هم رقابت می کردند، شرکت داشتند.

«محمد میسوری» مدیر اجرایی مرکز کمک به عدالت، آموزش، تکنولوژی و سیاست موسوم به «جیتپک» در این باره گفت: من عمیقا تحت تاثیر این پیروزی های تاریخی قرار گرفتم که در انتخابات محلی و سراسر آمریکا شاهد آن هستیم.

وی افزود: این نشان می دهد که اقلیت مسلمانان آمریکا در حال ایجاد یک زیرساخت قوی جهت تحقق موفقیت های پایدار در انتخابات است چون تصمیمات سیاسی مربوط به آموزش و اسکان و آب و هوا و حقوق مدنی همه و همه در این شوارهای قانونگذاری ایالتی اتخاذ می شود و این مهم است که ما در تصمیم گیری ها صدای خود را داشته باشیم.

از جمله نامزدهای مسلمانی که در انتخابات میان دوره ای آمریکا به پیروزی رسیده اند، می توان به «عبدالناصر رشید» و «نبیله سید» در ولایت ایلینویز، «رؤی رومان» در ایالت جورجیا، «منیره عبدالله» و «اسماعیل محمد»در ایالت اوهایو، «مانا عبدی» و «دیکا دلاک» در ایالت مین، «سلمان بوجانی» و «سلیمان لالانی» در ایالت تگزاس اشاره کرد.

منبع: شفقنا

مطالب مرتبط
منتشرشده: ۱
  1. متولد 35

    اسلام دینی است که در آن تورم و اختلاس و بیکاری و تقلب وخودحق پنداری وجود ندارد و حاکمان در حد ضعیفانند

درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.