کاهش محدودیت‌های کرونایی در آستانه ماه رمضان در اسکاتلند

دادگاهی در اسکاتلند روز چهارشنبه حکم داد که محدودیت تعطیلی مکان‌های عبادی، غیرقانونی است و آنها می‌توانند بلافاصله دوباره باز شوند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از دکوریر، بیماری کرونا سال گذشته قبل از شروع ماه رمضان در اسکاتلند شیوع پیدا کرد و اکنون جامعه مسلمانان در شهر داندی (Dundee) در شرق این کشور، با دومین ماه رمضان پس از شیوع کرونا روبرو هستند.

با وجود این، بسیاری از مسلمانان این شهر می‌گویند که به انجام آزادانه تر مناسک ماه رمضان امسال که از اواسط آوریل (اواخر فروردین) آغاز می‌شود، امیدوارند زیرا محدودیت‌های دولت با صدور مجوز تجمع  ۵۰ نفر در مکان‌های عبادی کاهش یافته است.

ابی ابوبکر (Abi Abubaker)، مدیر مسجد آل مکتوم در داندی گفت که به دلیل کاهش محدودیت‌های کرونایی ، برای ماه رمضان امسال خوشبین است. وی افزود: واقعا سپاسگزارم که محدودیت‌ها کاهش یافته است.

وی ادامه داد: نماز می‌تواند با رعایت دستورالعمل‌های دولت در مورد تعداد نمازگزاران برگزار شود و ما باید سایر اقدامات احتیاطی مانند حفظ فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک، ضد عفونی کردن دست و تأمین ورودی و خروجی جایگزین را انجام دهیم. فعالیت اندک از هیچ بهتر است و اوضاع کمی طبیعی‌تر خواهد بود.

مسجد آل مکتوم همچنین در حال بررسی چگونگی تهیه وعده‌های افطار برای رمضان امسال است. ابوبکر در این باره گفت: ما ممکن است اقدام دیگری مانند توزیع بسته‌های غذایی را برای کسانی که به طور معمول در برنامه افطار ما شرکت می‌کنند در نظر بگیریم.

همچنین داوطلبان مسجد جامع داندی در نظر دارند هر روز ۱۰۰ وعده افطاری در ماه رمضان تقسیم کنند.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.