رهبر مسیحیان مارونی لبنان: باید از تحقیقات بین المللی کمک گرفت/ اگر دولت در امر پیشرفت کشور عاجز است باید استعفا دهد

بشاره راعی: استعفای یک وزیر از اینجا و یک وزیر از آنجا کافی نیست. باید همه دولت استعفا دهد اگر از پیشرفت کشور و اجرای انتخابات پارلمانی زودهنگام عاجز است.

«بشاره بطرس راعی» اسقف اعظم مسیحیان مارونی لبنان گفت: انفجار بندر بیروت فاجعه‌ای بود که جهان را تکان داد و باید دلایل این انفجار و دلایل دپوی آن همه مواد منفجره در خطرناکترین جای پایتخت مشخص شود.

به نقل از النشره، الراعی بیان کرد: انفجار بیروت جنایتی ضد بشری توصیف می‌شود و باید از تحقیقات بین المللی برای کشف حقایق کامل آن کمک گرفته شود.

وی افزود: باید هر مسئولی که در این جنایت دست دارد با هرشأنی مجازات شود. ایجاد تغییرات با هر عمقی باید از نظام دموکراتیک، قانون اساسی، منظور ملی و اصول ملی و تاریخی ما نشات گرفته باشد.

راعی خاطرنشان کرد: اعتراضات مردمی روز گذشته تاکیدی بر این قضیه است که صبر مردم لبنان تمام شده و بر عزم آنها برای تغییر به سمت وضعیتی بهتر را نشان می‌دهد. آیا همه اینها به همراه فاجعه بیروت نیاز به تصمیمات جسورانه را در یک کشور دموکراتیک که در حال تجدید نظر در ساختار حاکم و نحوه حکمرانی است، ایجاب نمی‌کند؟ استعفای یک وزیر از اینجا و یک وزیر از آنجا کافی نیست. باید همه دولت استعفا دهد اگر از پیشرفت کشور و اجرای انتخابات پارلمانی زودهنگام عاجز است.

منبع خبرگزاری شفقنا
مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.