پوتین: دخالت یهودیان و دیگر اقلیت‌های روسیه در انتخابات امریکا منتفی نیست

ولادیمیر پوتین اظهار کرد یهودیان و دیگر اقلیت‌های روسیه ممکن است در انتخابات آمریکا دخالت کرده باشند. بر اساس اظهارات ولادیمیر پوتین پوتین یهودیان و دیگر اقلیت‌ها در روسیه که شامل تاتارها و اوکراینی‌ها می‌شود می‌توانند برای مداخله در انتخابات آمریکا مورد سرزنش قرار بگیرند.

به گزارش دین‌آنلاین، پوتین به شبکۀ خبری ان ‌بی ‌سی گفت: «شاید آنها حتی روس نباشند و ممکن است اوکراینی‌ها، تاتارها و یهودیانی باشند که فقط شهروند روس محسوب می‌شوند، البته این هم باید بررسی بشود.»

خبرگزاری ایندیپندنت در تماس با سازمان‌های یهودی در بریتانیا و آمریکا دربارۀ این اظهارات توضیح خواست اما هیچ‌کدام واکنشی به بیانات پوتین نشان ندادند.

سازمان سیا معتقد است که مسکو با ضربه زدن به ارتباطات دموکراتیک و روانه کردنِ سیل اطلاعات نادرست در شبکه‌های مجازی، در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 در امریکا دخالت کرده است.

در ماه گذشته اف.‌بی.‌آی سیزده نفر از اتباع روس و سه شرکت را متهم به همکاری با جنبش جنگ سایبریِ مستقر در شهر سن پیترزبورگِ روسیه کرد. اما آقای پوتین گفت: حتی اگر آنها روس باشند «نمی‌تواند اهمیتی داشته باشد. خب که چی، اگر آنها روس باشند؟ 146 میلیون روسی در جهان است، خب که چی؟»

او اضافه کرد: «آنها نماینده منافع دولت روسیه نیستند. شاید آنها دوتابعیتی باشند، یا گرین‌کارت داشته باشند، شاید امریکایی‌ها برای انجام این کار به آنها پول داده باشند. شما چگونه می‌دانید واقعیت چیست؟ من نمی‌دانم.»

پوتین گفت: «حتی اگر تحقیقات اف.بی.آی نشان بدهد که اتباع و شرکت‌های روسی در انتخابات امریکا گناهکار هستند، این عمل ممکن است در روسیه جرم هم محسوب نشود. ما در روسیه نمی‌توانیم تا زمانی که افراد قوانین روسیه را نقض نکرده‌اند آنها را تحت تعقیب قرار بدهیم. امریکا یک درخواست رسمی به ما بدهد و ما آن را بررسی خواهیم کرد.»

دونالد ترامپ نیز ادعاهای خود دربارۀ کمپین انتخاباتی‌اش را با ادعای مسکو مطابقت داد و اضافه کرد اگر نشانه‌های دخالت در انتخابات هم وجود داشته باشد نمی‌توان آن را جرم به حساب آورد.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.