جنجال درباره برقع بین علمای اسلامی

استاد دانشگاه کویت اظهار نظر مفتی عربستانی درباره عدم وجوب برقع را گستاخی و وقاحت دانست.

«دکتر مطلق الجاسر استاد شریعت در دانشگاه کویت به اظهارات جنجال برانگیز احمد الغامدی مفتی عربستانی و مدیرکل اسبق هیئت امر به معروف و نهی از منکر این کشور درباره برقع واکنش نشان داد.»

الغامدی گفته بود: «برقع یک عادت موروثی است و ربطی به دین ندارد.»

وی همچنین گفته بود: «آشکار کردن صورت و دست توسط زنان حرام نیست.»
شیخ مطلق الجاسر استاد دانشگاه کویت در واکنش به این اظهارات گفت: «به مرحله ای از گستاخی و وقاحت متعدیان علیه دین و جایی رسیده ایم که امور واضح را توضیح می دهیم. آیا مسلمان شک دارد که پوشاندن صورت زن یک امر دینی است نه عادات و رسوم.»

وی افزود:« در اینجا به نقل آیه ای با تفسیر ابن عباس اکتفا می کنم که گفت: هرکس از علما که آشکار کردن چهره زن را جایز بداند، پوشاندن آن را از شرع می داند.»

الازهر درباره برقع چه نظری دارد؟

شیخ احمد الطیب شیخ الازهر چندی پیش در این باره به اظهار نظر پرداخته بود.

شیخ الازهر گفته بود:«برقع فرض و سنت نیست اما مکروه و ممنوع هم نیست.»

وی افزود: «برقع مستحب نیست بلکه مباح است. به کسی که از آن استفاده می کند نمی توانم بگویم که از حدود خدا گذشتی زیرا خداوند آن را مباح کرده است و نمی توانم بگویم براساس شرع عمل می کنی و پاداش آن را خواهی گرفت.»

احمد الطیب همچنین گفت:«نقاب زدن در دایره مباح وارد می شود. زنان براساس شرایط هم می توانند آن را بپوشند و هم نپوشند. اما زنی که از آن استفاده می کند نمی گوید که من چون شرع گفته می پوشم. تفاوت اینجاست. زنی که آن را برمی دارد، نمی گوید من آن را برمی دارم چون شرع گفته است که باید برقع را بردارم.»

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.