حج و بهره‌وری از هوش مصنوعی

تولیت کل مسجدالحرام و مسجدالنبی(ص) با استفاده گسترده از فناوری‌های نوین به ویژه هوش مصنوعی تحول گسترده‌ای را در امور خدمات‌رسانی به زائران بیت‌الله الحرام ایجاد کرده است.

به گزارش الشروق، تولیت کل مسجدالحرام و مسجدالنبی با استفاده گسترده از فناوری‌های نوین به ویژه هوش مصنوعی تحول گسترده‌ای را در امور خدمات‌رسانی به زائران بیت‌الله الحرام ایجاد کرده است.

مهم‌ترین فناوری‌های مورد استفاده در این تحول را می‌توان هوش مصنوعی و همچنین فناوری‌های مختلف دیجیتالی دانست که برای خدمت‌رسانی به زائران بیت‌الله الحرام بکار گرفته شده است. علاوه بر این می‌توان به ربات‌های راهنما اشاره کرد که برای راهنمایی مکانی زائران در مسجدالحرام مورد استفاده قرار گرفته است. این ربات به راحتی می‌تواند به برنامه‌های مورد استفاده در تلفن همراه زائران متصل شده و اطلاعات مورد نظر را در اختیار آنان قرار دهد.

از سویی صفحه‌های نمایشی مدرن نیز برای ارائه خدمات راهنمایی و پاسخگویی به پرسش‌های احتمالی زائران و نمازگزاران مورد استفاده قرار می‌گیرد. تعداد این صفحات نمایش بالغ بر ۵۲ صفحه است که در درب‌های ورودی، صحن‌ها و راهروهای مختلف مسجدالحرام به صورت شبانه‌روزی اطلاعات را به چند زبان برای نمازگزاران و زائران به نمایش می‌گذارند.

تولیت کل مسجدالحرام علاوه بر ارائه خدمات‌رسانی به زائران در زمینه امور مالی نیز از فناوری‌های مدرن به شکلی گسترده بهره برده است. تولیت کل مسجدالحرام و مسجدالنبی در آخرین ارزیابی‌ها موفق به کسب جایزه زرین تحول حسابداری شده است. این جایزه از سوی وزارت دارایی عربستان سعودی به مؤسسات و نهادهای پیشگام در تحول مدیریت مالی اختصاص می‌یابد.

به گفته رئیس کمیته راهبردی وزارت دارایی عربستان، این جایزه به دلیل موفقیت تولیت کل مسجدالحرام و مسجدالنبی در تحول شیوه‌های حسابداری و مدیریت پروژه به این تولیت اختصاص یافته است.

منبع: ایکنا

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.