طرح جدید عربستان برای آموزش قرآن در سطح جهانی

طرح «حرمین» برنامه جدید تولیت کل مسجدالحرام و مسجدالنبی برای آموزش قرآن در سطح جهانی است.

به گزارش اخبار الیوم، تولیت کل مسجدالحرام و مسجدالنبی، با راه‌اندازی محفل قرآنی «حرمین»، آن را طرحی در مقیاس جهانی برای آموزش قرآن به مسلمانان سراسر جهان توصیف کرده است.

تولیت کل مسجدالحرام و مسجدالنبی، اعلام کرده است که در اجرای این طرح از آخرین فناوری‌های نوین استفاده شده و برای کاربران امکان تصحیح تلاوت، تسلط بر تجوید و آموختن حفظ و مرور پس از حفظ به ۶ زبان عربی، انگلیسی، اردو، اندونزیایی، مالایی و هوسا فراهم شده است. همچنین پس از پایان دوره به افرادی که با موفقیت دوره آموزش از راه دور را طی کرده‌اند، مدرک و گواهی‌نامه در حفظ و قرائت‌ها، از سوی استادان مجاز در روایت‌های ده‌گانه ارائه خواهد شد. این مدرک از طریق اپلیکیشن «مقرأه الحرمین» ارائه خواهد شد.

محفل شامل برنامه‌های دیگری از جمله تصحیح تلاوت، حفظ، مرور، شرح احکام تجوید، اصول تلاوت، جلسات تلاوت، پیگیری آموزش و محفل‌های قرآنی و همچنین محفل آموزش قرآن از راه دور نیز می‌شود.

محفل قرآنی حرمین شریفین در کنار طرح‌های دیگری از جمله توزیع مصحف‌های معمولی و بریل در بین زائران و نمازگزاران و همچنین راه‌اندازی تورهای بازدید از مجمع ملک فهد ویژه چاپ قرآن برای زائران بخش عمده برنامه‌هایی است که تولیت کل مسجدالحرام و مسجدالنبی در سال‌های اخیر به اجرا درآورده است.

منبع: ایکنا

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.